English

در راستای افزایش پایداری شبکه برق در تابستان امسال؛

۴۳۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف اصلاح شده است

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: برای افزایش پایداری شبکه برق در تابستان امسال، 430 کیلومتر شبکه فشار ضعیف در سال گذشته اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

430 کیلومتر شبکه فشار ضعیف اصلاح شده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمید ساعدپناه معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان، گفت: برای مقاوم سازی شبکه توزیع برق نیز 6 هزار و 544 پایه برق تعویض شد که نقش بسزایی در افزایش مقاومت شبکه در برابر فرسایش داشت. وی اضافه کرد: فرسودگی سریع شبکه و تاسیسات برق رسانی باعث شد سال گذشته 165 کیلومتر هادی شبکه فشار متوسط تعویض شود. ضمن اینکه برای جلوگیری از نوسان برق 200 دستگاه ترانسفورماتور افزایش قدرت داده شده و 30 دستگاه ترانسفورماتور هم برای رفع نوسان نصب شد.

ساعدپناه اظهارداشت: حدود 70 درصد شبکه توزیع برق استان در نوار ساحلی و حاشیه دریا قرار دارد که از شرایط نامساعد اقلیمی منطقه تاثیر می پذیرد. برای جلوگیری از نشستن ذرات معلق بر روی مقره ها و خوردگی شبکه، شستشو و سرویس شبکه ها و تاسیسات بصورت مستمر انجام می شود. عملیات شستشوی شبکه ها هرساله از اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا آبان ادامه دارد که در مناطق ساحلی برخی شبکه ها حتی دو مرتبه در ماه شستشو می شوند.

وی در ادامه گفت: اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع طبق برنامه عملیاتی تدوین شده و مطابق با اعتبارات شرکت از مهرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

ساعدپناه اظهارد اشت: در بهره برداری از شبکه ها و تاسیسات، پست ها به صورت مداوم سرویس می شود و شبکه نیز با استفاده از دوربین های ترموویژن پایش و نقاط سست شبکه شناسایی و بدون اعمال خاموشی به روش خط گرم اصلاح می شود.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال در مناطق کوهستانی حاجی آباد، رودان، بشاگرد و جاسک شاهد بارش های شدید همراه با طوفان و رعد و برق بودیم که منجر به خسارت دیدن شبکه  و قطعی برق بود اما با پیش بینی وقوع بارش ها در این مناطق و آمادگی نیروهای عملیاتی ،خسارت ها در سریعترین زمان برطرف شد و شبکه به حالت پایدار بازگشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی