English

کامران گردان:

بازگشایی معبر کوی محمدیه تصادفات را کاهش خواهد داد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بازگشایی دو معبر در منطقه 2 شهرداری همدان، با اشاره به اهمییت اجرای این بازگشایی ها، گفت: بازگشایی معبر کوی محمدیه تصادفات را کاهش خواهد داد.

بازگشایی معبر کوی محمدیه تصادفات را کاهش خواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اهمییت تعریض معابر و بازگشایی هایی که در سطح مناطق شهرداری به وقوع پیوسته و همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: در ادامه فرایند بازگشایی معابردر سطح مناطق شهرداری همدان، امروز شنبه 19 مرداد، شاهد بازگشایی معبر امیرکبیر واقع در منطقه 2 شهرداری همدان هستیم.

گردان با بیان اینکه بازگشایی ها و تعریض معابر به هدف هایی چون روان سازی ترافیکی و کاهش موانع موجود در حوزه حمل و نقل و تردد اشاره دارد، گفت: با توجه به رشد شهرنشینی و تغییرات به  وجود آمده نیاز به بازگشایی معبرهایی در سطح شهر مشاهده می شود.

وی افزود: بازگشایی ها و تعریض معابر قطعا تسهیل در روند تردد را ممکن خواهد کرد و معبر امیرکبیر از جمله معابری است که نیاز به تملک و بازگشایی داشت که محقق شد.

گردان با اشاره به اینکه بازگشایی های در کاهش ترافیک و شکل گیری فضای مناسب شهری بسیار موثر است، عنوان کرد: با توجه به اینکه سال های زیادی از استقرار ملک واقع در معبر مورد نظر می گذشت و از آنجائیکه در معبر اصلی نیز قرار داشت، شرایطی خاص را ایجاد کرده بود که نیاز مبرم به بازگشایی محسوس بود. نهایتا با رایزنی های شهرداری منطقه 2 همدان این مهم به وقوع پیوست.

وی با اشاره به بازگشایی ها و تملک های انجام شده در سطح شهر، گفت: امروز بازگشایی دیگری نیز در ابتدای جاده کوی محمدیه انجام می شود.

وی با اشاره به تصادف هایی که در این محل اتفاق افتاده است، افزود: این بازگشایی می تواند دیدی باز را برای راننده به وجود آورد و قطعا آمار تصادفات در این معبر را به جداقل ممکن خواهد رساند و چنانچه با رعایت قواعد و ضوابط ایمنی از سوی رانندگان همراه شود دیگر شاهد تصادفی در ابتدای جاده محمدیه نخواهیم بود.

گردان در پایان با بیان اینکه برخی از طرح های مربوط به بازگشایی ها و تملک ها از دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر مطرح بوده است، عنوان کرد: آنچه مهم است این است که این بازگشایی ها محقق شد وشهرداری دراین بازه زمانی به خوبی توانسته است معابر مد نظر را تملک و به سرانجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی ها با  دوهدف ایمنی در عبور و مرور و روان سازی ترافیک مورد توجه قرار می گیرد و از این امر گریزی نیست چرا که با افزایش ترافیک، معابر بایستی تعریض شود.

 

بازگشایی معابر؛ نشانگر سرعت عمل شهرداری در اجرای مصوبات شورای شهر

حسین قراباغی عضو شورای اسلامی شهر همدان با حضور در محل بازگشایی معبر خیابان امیرکبیر درباره این اقدام شهرداری منطقه دو گفت: شهرداری همدان از ابتدای دوره پنجم از شورای اسلامی شهر با همکاری و همراهی در راستای اجرای سیاست‌های‌ شورای اسلامی شهر گام برداشت. از آغاز، بازگشایی معابر شهری از جمله مهم‌ترین این سیاست‌ها بود تا حمل و نقل شهری با سهولت بیشتری انجام پذیرد و از خسارات و اتفاقات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

قراباغی یادآور شد: نمونه بارز اجرای سیاست بازگشایی معابر در خیابان طالقانی توسط شهرداری منطقه دو و در خیابان شهید فهمیده توسط منطقه یک شهرداری انجام شد که به این واسطه هم رضایت شهروندان و هم پیش‌برد اهداف شهرداری همدان به وقوع پیوست.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: شهرداری منطقه دو در بازگشایی معبر خیابان طالقانی یک برنامه سی ساله را طی یکسال محقق کرد که اتفاقی بسیار مبارک و پسندیده بود؛ در نتیجه این اقدام این معبر به یکی از معابر اثرگذار در بهبود رفت و آمد شهروندان بدل شد.

وی اذعان کرد: باوجود اینکه کم‌تر از یک هفته از تصویب پروژه بازگشایی دو معبر خیابان امیرکبیر و کوی محمدیه در شورای اسلامی شهر می‌گذرد؛ این پروژه به سرعت انجام شد که خود نشان از میزان اهمیت موضوع و نیز سرعت عمل شهرداری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر دارد. از تمامی عوامل شهرداری به ویژه شهردار محترم منطقه دو متشکرم که این اتفاق مبارک را رقم زدند.

قراباغی ادامه داد: شهرداری منطقه یک و دو در بحث بازگشایی معابر بسیار خوب عمل کردند که نمونه‌های بارز آن ذکر شد، همچنین مناطق سه و چهار با توجه به منابع و محدودیت‌هایی که دارند عملکرد خوبی داشته‌اند و کارهای شایسته ای انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه