English

آمار طلاق توافقی برخی شهرستان ها کاهش و در مرکز یزد افزایش دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در شهرستان ابرکوه آمار طلاق توافقی 22 درصد کاهش داشته در حالیکه در مرکز استان یزد طلاق ها به سمت طلاق توافقی در حال تغییر است.

آمار طلاق توافقی برخی شهرستان ها کاهش و در مرکز یزد افزایش دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته در سطح کشور در بحث خانواده گفت: به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رصد و آموزش های قبل از ازدواج به سازمان ورزش و جوانان، در مرحله عقد و تحت عنوان آموزش های حین ازدواج به دانشگاه علوم پزشکی محول شده است.

وی افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان متولی در فرآیند دعاوی خانواده، بحث آموزش های حین طلاق را بر عهده دارد که حسب قانون دعاوی را جهت صلح و سازش به مشاوره ارجاع می دهد.

رحیمی زاده تصریح کرد: اما متاسفانه متولیان نسبت به آموز ش های پس از طلاق به ویژه نسبت به فرزندان طلاق غفلت کرده اند که آسیب های بسیاری را به همراه دارد.

وی با اشاره به فعالیت اولین مرکز صیانت از خانواده استان در شهرستان میبد گفت: عملکرد موفق این مرکز باعث شد تا در شهرستان های اردکان و بهاباد نیز مرکز صیانت از خانواده راه اندازی شود.

رحیمی زاده اظهار داشت: طرح مرکز صیانت از خانواده از معدود طرح هایی است که از پایین به بالا اجرا شده به این معنی که ابتدا در شهرستان ها اجرا و سپس در مرکز استان یزد اجرا می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مرکز استان آمار طلاق رو به افزایش است، افزود: در شهرستان ابرکوه و با استفاده از ظرفیت مشاوره شاهد کاهش 30 درصد پرونده دعاوی در حوزه خانواده در سال گذشته بوده ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تصریح کرد: همچنین در شهرستان ابرکوه آمار طلاق توافقی 22 درصد کاهش داشته در حالیکه در مرکز استان یزد طلاق ها به سمت طلاق توافقی در حال تغییر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به فعالیت 3 مرکز صیانت از خانواده در استان گفت: چهارمین مرکز صیانت از خانواده استان در شهرستان ابرکوه راه اندازی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه