English

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه خمینی شهر:

درج یک خبر اشتباه می تواند موجب ضرر به یک جامعه شود

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه خمینی شهر اظهارکرد: انتشار یک خبر اشتباه می تواند به جامعه یا افراد جامعه ضرر وارد کند که گاهی جبران ناپذیر است.

درج یک خبر اشتباه می تواند موجب ضرر به یک جامعه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدهانی موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبر نقش مهمی در ارسال اطلاعات صحیح یا غلط دارد و کسانی که در عرصه خبری فعالیت میکنند باید تمام جوانب این امر را بسنجند.

وی با اشاره به سوی حجرات و آیات مبارک این سوره تشریح کرد:اگر از شخص فاسقی خبری شنیدید فورا به پخش و اشاعه آن خبر نپردازید و به تحقیق و پژوهش اقدام کنیدکه تحقیق یکی از عوامل مهم زمینه سازی خبر صحیح است و درج خبر اشتباه ممکن است عواقبی برای یک جامعه و افراد به همراه داشته باشد که گاهی مواقع ضرروارد شده جبران ناپذیر است و سال ها برای جبران آن زمان لازم است.

این مقام نظامی افزود: خبرنگار چشم بینا و تیز بین جامعه است و شغل خبرنگاری بیشتر عشق محسوب می شود وهمه واقفیم که مزایایی که برابر شغل های دیگر وجود دارد در عرصه خبری وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی در پایان از تلاش های خبرنگاران تشکر کرد و همکاری همه جامبه را در همه زمینه ها خواستار شد.

در ادامه محمد کریمیان فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر ابراز کرد: در بحث خبر می توان خبرنگاران را با سنگر سازان بی سنگر عرصه دفاع مقدس همرنگ و همسو  دانست با این شباهت که خبرنگاران سنگر سازان بی سنگر عرصه جنگ فرهنگی هستند که در این جبهه خدمت می کنند.

کریمیان صبر واستقامت را از ویژگی های خبرنگاران دانست و ادامه داد: خبرنگار از ناملایمات خسته نمی شود و به صورت جهادی عمل می کند.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر خصوصیات فراوانی برای خبرنگاران بیان کردکه از میان آنها به نقش مطالبه گری و شجاعت خبرنگاران اشاره کردو افزود: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند که مطالبات و خواسته های آنها را به گوش مسئولان می رساند.

وی تصریح کرد: بحث حفظ ارزش ها و معروفات و کارهای نیک و بدنبال آن گفتمان سازی ارزش ها در این عرصه در جامعه کنونی بسیار مهم است که می توان به رزمایش کمک مومنانه و مواسات اشاره کرد و در مرحله بعد گفتمان این امور خیر و فرهنگ سازی آن در بین مردم را مهم برشمرد.

کریمیان هشدار داد: امروز در جایگاهی هستیم که هیچ دشمنی جرات وارد شدن در جنگ با ایران را ندارد که این به دلیل وجود روحیه جهادی است که در کالبد هر انقلابی وجود داردو دشمن درصدد است منکرات به گفتمان بین کشورها ردو بدل شود.

وی با بیان این مطلب که داشتن روحیه جهادی از مهمترین اصولی است که در یارگیری افراد جامعه مهم است ادامه داد:  دشمن در پی جابجایی فرهنگها و ارزش هاست و ارزش معروف و منکر در ذهن افراد جامعه تغییر کند.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر بیان داشت: دشمن در صدد است  جای فرهنگ های ارزشی را با یکدیگر عوض کند و معروف و منکر را در ذهن جوانان تغییر داده و منکر را ارزش جلوه دهند و معروفات کمرنگ شود و این وظیفه سنگینی است که برعهده خبرنگاران است.

این مقام مسئول از نقشهای اصلی خبرنگاران را معرفی الگوهای ارزشی به نوجوانان و جوانان دانست و افزود: معرفی افراد ارزشمند و ارزشی مانند شهید صارمی در جامعه اثر فراوانی بر دید و بصیرت قشر جوان می گذارد.

این مقام نظامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص عملکرد سپاه در خدمت رسانی به مناطق محروم توضیح داد: رویکرد اصلی بسیج و سپاه در شرایط کنونی طرح اعتلای بسیج در بحث خدمت رسانی است؛حضور در مناطق  کم برخوردار و محروم از اقدامات بسیج است که در عرصه های برنامه ریزی شده فعالیت خود را آغاز می کند.

کریمیان به ویروس و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اضافه کرد: امسال چهل سالگی دفاع مقدس است که بخاطر شرایط کرونا برنامه ای مد نظر است که با بهتر شدن شرایط اجرایی خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر در پایان با متفاوت برگزار شدن عزای اباعبدالله الحسین خاطر نشان کرد: باید فرهنگ سازی های لازم در این زمینه انجام شود و برنامه ها امسال برنامه های عزاداری در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه