English

شهردار سمیرم:

گردشگری تنها راهکار ایجاد درآمد پایدار است

شهردار سمیرم اظهار کرد:گردشگری تنها راهکار ایجاد درآمد پایدار برای شهر سمیرم است.

گردشگری تنها راهکار ایجاد درآمد پایدار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کوروش صابری در جمع اصحاب رسانه و به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند، اظهار داشت: خبرنگاران مشکلات شهر را جهت اصلاح به مسئولان گوشزد می‌کنند و این امر گام مثبتی جهت رفع مشکلات شهری است.

وی با اشاره اینکه خبرنگاری جزو 10 شغل پر خطر دنیا محسوب می‌شود، افزود: رسانه‌ها یکی از پایه‌های توسعه شهری هستند، شهرداری سمیرم در این راستا با همفکری خبرنگاران سمیرم از طریق کمیته فرهنگی شهرداری برنامه‌هایی در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار سمیرم با بیان اینکه شهرداری سمیرم از نظر مالی ضعیف و فقیر است، تصریح کرد: متاسفانه درآمد پایدار برای شهرداری سمیرم تعریف نشده که مشکلات متعددی برای‌مان به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس برنامه سال 99 شهرداری سمیرم محور گردشگری است، خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح جامع گردشگری از تقرچه تا دریاچه را دستور کار قرار دادیم، زمانی که این طرح را به کمیسیون سرمایه‌گذاری استان مطرح کردیم به قدری کامل بود که خیلی زود تایید شد، تاییده وزارت کشور را نیز گرفته‌ایم که متاسفانه  کشورمان با مشکل کرونا مواجه شد.

صابری پیرامون دومین طرح مهم شهرداری سمیرم بیان کرد: طرح جامع فرهنگی تفریحی آبشار سمیرم با 80 درصد پیشرفت در دستور کار خود قرار داده‌ایم، این دو طرح مهم سبب ایجاد درآمد پایدار برای شهر سمیرم خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید به فکر دوران پسا کرونا باشیم، گفت: به موازات موضوع کرونا باید زیرساخت‌هایمان را آماده کنیم، متاسفانه سرمایه‌گذاران در گردشگری شهر سمیرم ورود پیدا نمی‌کنند چون سود کافی ندارند و این امر ناشی از نبود زیرساخت لازم اعم از نرم افزاری و سخت افزاری در شهرمان است.

ایجاد فرهنگ پذیرش سرمایه‌گذار در شهر ضروری است

شهردار سمیرم افزود: ابتدا باید فرهنگ پذیرش سرمایه‌گذار در شهر را فراهم کنیم متاسفانه در برخی موارد خودمان سبب خارج شدن سرمایه‌گذار شده‌ایم بنابراین باید اذهان شهروندان سمیرمی را در موضوع سرمایه‌گذاری در شهر آماده کنیم، شاید این سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های نخست با ضرر هم همراه باشد اما افق بلند مدت آن بدون شک برای شهرمان روشن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم با این دو طرح سرمایه‌گذاران را مجاب به ورود به سمیرم کنیم، تصریح کرد: رسانه‌های شهرستان در این راستا نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند باید شهر سمیرم را به خوبی به دیگران معرفی کنیم.

شهرداری سمیرم

معرفی کردن سمیرم به عنوان یک "باغ شهر"

صابری خاطرنشان کرد: در سال 99 سمیرم را به عنوان یک "باغ شهر" به وزارت کشور معرفی کردیم و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی نیز کرده‌ایم، این امر سبب ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی پیرامون باغ بانوان سمیرم بیان کرد: اینکه بانوان سمیرمی مکانی را برای تفریح ندارند سبب دلخوری ما نیز می‌شود، شورای شهر در ابتدای کار  خود قصد احداث آن را داشت که موضوع به سمت و سوی دیگری رفت.

شهردار سمیرم با بیان اینکه با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه هستیم، گفت: متاسفانه درآمد پایداری نداریم و وابسته به ارزش افزوده هستیم که 4 درصد آن متعلق به شهرداری است اما از دی سال گذشته تاکنون هیچ مبلغی به شهرداری سمیرم پرداخت نشده است حتی برای حقوق پرسنل، حمل زباله و غیره نیز با مشکل مواجه هستیم.

3 پروژه حیاتی برای شهر سمیرم در دست اجرا داریم

وی با اشاره به اینکه  30 درصد بودجه شهرداری سمیرم در حمل و جمع‌آوری زباله هزینه می‌شود، افزود: با این وجود شهرداری سمیرم، پروژه‌های عمرانی شهر را رها نکرده است و 3 پروژه حیاتی شهر از جمله فاز دوم خیابان امامزاده، خیابان شورا و جاده سلامت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

صابری تصریح کرد: با وضع اقتصادی کنونی به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانستیم با پیمانکار قرارداد ببندیم از طرفی هم مردم به حق انتظار دارند بنابراین به صورت امانی شروع به کار کردیم و شهرداری خودش پیمانکار شده است، این امر سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا بخشنامه‌ای ابلاغ شده مبنی بر اینکه میراث فرهنگی باید مکان‌های تاریخی شهر را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد این امر سبب تسهیل در تعاملات شهرداری‌ها و میراث فرهنگی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قصد داریم عوارض نوسازی و پسماند را از شهروندان دریافت کنیم، بیان کرد: با مشکل کرونا مواجه شدیم و نتوانستیم قبض این دو را توزیع کنیم.

شهردار سمیرم در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی بر اینکه فضا سازی شهری برای معلولان سمیرم مناسب نیست، گفت: ماه گذشته در هفته بهزیستی از اداره بهزیستی شهرستان بازدید کردیم که دو مورد را تذکر دادند و همان روز این مشکل را برطرف کردیم از شهروندان تقاضا داریم این مشکلات را بیان کنند تا فوری رسیدگی کنیم.

گفتنی است؛ شهردار سمیرم قول مساعد داد در صورت امکان در نمایشگاه گردشگری اصفهان حضور فعال داشته باشند تا گام مثبتی برای سمیرم در حوزه گردشگری برداشته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه