English

استاندار قم خبرداد؛

وضع مجازات برای ناقضین پروتکل‌های بهداشتی

استاندار قم گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا مقرر شد برای کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخی مجازات‌ها و ضمانت‌های اجرایی در نظر گرفته شود.

وضع مجازات برای ناقضین پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به بحث در مورد پروتکل‌های بهداشتی در این جلسه، اظهار داشت: البته نهایی شدن آن به جلسه آینده این ستاد موکول شد.

وی با اشاره به تاکید ستاد ملی کرونا مبنی بر اینکه مردم بیشترین رعایت را از نظر شست و شوی دست ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از حضور در تجمع‌ها و ترددهای غیر ضروری و استفاده از ماسک داشته باشند، گفت: ما از مردم قم عاجزانه خواهش می کنیم که‌ برای حفظ سلامتی خود و کادر درمانی مانند گذشته این موارد را رعایت کنند.

وی موضوع عزاداری محرم را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص پروتکل‌های بهداشتی از سوی کمیته امنیتی انتظامی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و بقیه اعضای ستاد ابلاغ شده‌است‌.

وی اضافه کرد: ستاد ملی برای کسانی که این پروتکل‌هارا رعایت نمی‌کنند یک سری مجازات‌ها و ضمانت‌های اجرایی بازدارنده‌ای را مطرح می‌کنند تا هم شاهد عزاداری باشیم و هم در عین حال سلامت شهروندان را با کمک هیات‌های مذهبی و متولیان امر عزاداری و همکاری نظام سلامت و سایر اعضای ستاد تامین کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: ستاد ملی کرونا یک مشی اعتدالی را دنبال می‌کند که هم اصل عزاداری سالار شهیدان اجرایی شود و هم سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی ادامه داد: زمینه‌های اجرایی این موضوع به صورت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده، از این رو انتطار داریم مورد رعایت قرار بگیرد و اگر عده کمی  پیدا می شوند و با هر نیتی این پروتکل‌ها را زیر پا می‌گذارند، برای حفظ سلامتی اکثریت جامعه ای که پایبند این پروتکل ها هستند یک سری مجازات های بازدارنده ای تدوین و ابلاغ خواهد شد، که از تشکیلات قضایی و نیروی انتظامی می خواهیم کماکان در پیگیری این موضوع کوشا و فعال باشند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام محدودیت‌های مربوط به وضعیت قرمز کرونا از طرف ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ابلاغ شده است افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم مانند قبل در امر اطلاع رسانی فعال باشند چرا که بخشی از این افزایش بستری‌ها و تغییر وضعیت نسبتا مطلوبی که در استان داشتیم حاصل عادی شدن مسائل برای مردم بود.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی باید به نحوی پیش برود که مردم حساسیت های موج اول کرونا را در پیش بگیرند تا بتوانیم دوباره کنترل کنیم و شاهد سیر نزولی این بیماری در استان باشیم.

استاندار قم همچنین با اشاره به ابلاغ قانون دورکاری گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و بیماران زمینه ای، افراد مسن و بانوان‌ در اولویت استفاده از این ظرفیت می باشند.

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید برای خود و همچنین پرسنل و ارباب رجوع یک فضای امن و سالم اداری را تامین کنند و از ارائه خدمت به افرادی که ماسک نمی‌زنند و پروتک‌ ها را رعایت نمی‌کنند، خودداری نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی