English

امنیت ساختمان های کیش در گرو استفاده از مصالح استاندارد

معاون امور بنایی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر اهمیت استفاده از مصالح استاندارد، اجرا و ساخت مدورال، از جدیت سازمان در نظارت تولید و واردات مصالح مرغوب و استاندارد خبر داد.

امنیت ساختمان های کیش در گرو استفاده از مصالح استاندارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مصطفی خانزادی معاون امور بنایی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر اهمیت استفاده از مصالح استاندارد، اجرا و ساخت مدورال، از جدیت سازمان در نظارت تولید و واردات مصالح مرغوب و استاندارد خبر داد.

مصطفی خانزادی، مصالح و اجرا را، دو مرحله‌ی اساسی در ساخت یک ساختمان استاندارد عنوان و اظهار کرد: از سال گذشته، در گروه منسجمی با همراهی دانشگاه صنعتی شریف، روی آیین‌نامه‌ها و بومی‌سازی طریقی که امکان استانداردسازی مصالح را در کیش فراهم آورد، کار کرده‌ایم.

وی با اشاره به سنگدانه‌هایی که در بعضی سازه‌ها استفاده شده است و به علت وجود کلراید محلول در آب دریا، مسموم هستند، گفت: چنین سازه‌هایی خصوصا برای میلگرد بسیار خطرناک هستند و ساختمان‌های نوساز کیش را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند.

وی افزود: با دعوت از واردکننده‌های مصالح در گردهمایی کنترل مضاعف ورود مصالح ساختمانی به جزیره کیش، به منظور رونمایی از طرح‌ها و ارائه‌ی دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌مان، بنا داریم شرایطی فراهم آوریم که در آینده شاهد واردات هیچ‌گونه مصالح نامرغوب و غیراستاندارد در جزیره نباشیم.

خانزادی با اشاره به ساختمانی که در سال گذشته دوبار با ریزش سقف! روبه‌رو شده بود، گفت: اگر چنین مسئله‌ای برای مکانی مانند مدرسه اتفاق می‌افتاد، تبعات آن جبران‌ناپذیر بود.

وی تاکید کرد: مصالح غیراستاندارد، جان ده‌ها انسان را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر جدیت حوزه عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش بر رصد استفاده از مصالح استاندارد و بعد از آن، اجرا و ساخت مدورال، گفت: مردم باید در آینده نزدیک، خیال‌شان راحت باشد که با یک زلزله‌ی چند ریشتری دچار هیچ مشکلی نشوند؛ در حالی که اکنون به‌خاطر استفاده از مصالح نامرغوب و روش ساخت نامناسب، در صورت بروز زلزله با فاجعه‌ای مثل منجیل، روبه‌رو خواهیم شد.

خانزادی، ساخت و ساز استاندارد و مرغوب را، ضامن سلامتی و امنیت مردم دانست و تصریح کرد: باید از حیثیت مهندسی ما در جزیره همانند کارهای دیگری که در دنیا مثال‌زدنی است، دفاع شود.

وی با مثال زدن تفاوت کیفیت بتن در کیش و سر زمین اصلی، خاطرنشان کرد: هرجا که دست انسان و دخالت وی، در تولید کوتاه‌تر شده است، شاهد محصول مرغوب‌تری بوده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه