English

پایش لحظه ای مصرف برق در هرمزگان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: مصرف برق مشترکین دارای کنتورهای هوشمند در استان به صورت لحظه ای و آنلاین پایش می شود.

پایش لحظه ای مصرف برق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهرداد حاجی زاده معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، افزود: در حال حاضر مشترکین دارای کنتورهای هوشمند استان آنلاین رصد می شوند و مصرف آنها لحظه ای مورد پایش قرار می گیرد که در صورت افزایش نامتعارف مصرف برق، اخطار لازم به آنها داده می شود. حاجی زاده افزود: هم اکنون نیز نرم افزار پایش فیدرهای خروجی پست های فوق توزیع توسط کارشناسان این شرکت طراحی شده که بار خروجی پست ها را اندازه گیری می کند.

عملکرد این نرم افزار به این گونه است که  در صورت افزایش نامتعارف بار خروجی از پست، نرم افزار هشدار لازم را به مرکز پایش اعلام می کند. پس از آن نیز با اعلام مرکز پایش برق به ناحیه مورد نظر اقدامات لازم جهت تدیل بار شبکه به منظور جلوگیری از خاموشی ناخواسته برق انجام می شود.

وی در ادامه گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان 712 هزار مشترک دارد که 13 هزارو 683 مشترک بصورت لحظه ای مورد پایش قرار می گیرند که در صورت افزایش بیش از حد مصرف بویژه در ساعات اوج بار اخطار لازم به آنها داده می شود. در صورت عدم توجه به اخطار مصرف، برق مشترکین پرمصرف قطع می شود.

حاجی زاده اظهار داشت:دمای بالای هوا در استان استفاده از لوازم سرمایشی را بصورت پیوسته در ساعات بعداز ظهر به حداکثر رسانده همین موضوع باعث شده بار شبکه توزیع برق در این ساعات بطور قابل ملاحظه ای افزایش یابد و شبکه در وضعیت قرمز قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه