English

در یک طرح مطالعاتی بررسی شد؛

احداث «پارکینگ های هوشمند» در قم

یزدان پناه با اشاره به طرح مطالعاتی « شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شهر هوشمند قم»، ادامه داد: احداث «پارکینگ های هوشمند» و «راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی کلیه عوارض شهرداری» از جمله فرصت های سرمایه گذاری شناخته شده در قم در قالب این طرح است که هم اکنون این طرح مطالعاتی،حدود 80 درصد پیشرفت کرده است.

احداث «پارکینگ های هوشمند» در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، همایون یزدان پناه رئیس ستاد شهر هوشمند در گفت و گو با خبرگزاری موج قم، با اشاره به اینکه ایجاد یک شهر هوشمند نیازمند سرمایه گذاری های کلان است، بیان کرد: بسیاری از زیرساخت های ارتباطی مانند اینترنت پرسرعت خانگی و..  توسط دولت به وسیله اپراتورهای ارتباطی فراهم شده است اما برای ایجاد شهر هوشمند ای اقدام  کافی نیست و سرمایه گذاری در زمینه های دیگر نیز از حد توان مالی دولت  و حاکمیت خارج است.

وی افزود: علاوه بر آن، راه اندازی سامانه های الکترونیکی در حوزه حمل و نقل هوشمند شهری و سامانه یکپارچه سازی خدمات الکترونیکی(ESB) و سکوی ارائه خدمات الکترونیکی (SDP) .. توسط شهرداری قم از جمله زیرساخت های نرم افزاری فراهم شده در زمینه تبادل داده و اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیکی  به شمار می رود.

یزدان پناه گفت: در این شرایط، شهرداری قم جهت فراخوان جذب مشارکت و سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ، در قالب یک  طرح مطالعاتی با عنوان  « شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شهر هوشمند قم» به این مهم پرداخته است .

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم اظهار کرد: شناسایی پروژه های  دارای اولویت و توجیه اقتصادی بیشتر جهت هوشمندسازی  شهر قم و استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در این پروژه ها با هدف داشتن بازده مطلوب ،  این طرح مطالعاتی انجام شده است.

وی گفت: پژوهش و مطالعات طرح« شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شهر هوشمند قم» بر عهده شرکت سرمایه گذاری موننکو«مهندسین مشاور موننکو ایران» است که در راستای اجرای این طرح با ستاد شهر هوشمند شهرداری قم همکاری می کند.

مشاور شهردار قم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: شرکت هولدینگ " موننکو ایران " با داشتن تجربیات بین المللی  در چندین کشور از جمله آلمان، نیجریه و عمان شعبه دارد.

یزدان پناه با اشاره به پیشرفت حدود  80 درصدی این طرح مطالعاتی، ادامه داد: احداث «پارکینگ های  هوشمند» و «راه اندازی سامانه پرداخت کلیه عوارض شهرداری» از جمله فرصت های سرمایه گذاری شناخته شده در راستای هوشمند سازی  قم است که توسط شرکت سرمایه گذاری موننکو در قالب طرح « شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شهر هوشمند قم» در حال انجام است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اشاره به احداث « پارکینگ هوشمند »در شهر قم خاطرنشان کرد: قم شهری با عملکرد گردشگری مذهبی و سلامت است  که  با توجه به برآورد سالیانه حضور  بیست میلیون جمعیت  زائر و گردشگر در این شهر مقدس، از این رو تقاضا برای پارکینگ افزایش می یابد و لذا راه اندازی سامانه پارکینگ هوشمند در راستای آسان سازی یافتن مکانی برای پارک کردن وسیله نقلیه و رفاه  شهروندان و مسافران امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه این طرح مطالعاتی تا اواخر تابستان 99 به پایان می رسد، یادآور شد:نظارت  این طرح با ستاد شهر هوشمند شهرداری قم است  و اجرای پروژه های هوشمند سازی در مرحله بعد   بر عهده شرکت های خصوصی سرمایه گذار تحت نظارت فنی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه