English

معاون استانداری قم مطرح کرد؛

جلوگیری از تجمعات خطرآفرین با استفاده از ظرفیت‌های قانونی

معاون استاندار قم گفت: برای مقابله با تجمعات خطرآفرین در سطح شهر قم می‌توان از ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد.

جلوگیری از تجمعات خطرآفرین با استفاده از ظرفیت‌های قانونی

به گزارش خبرگزاری موج قم، بیژن سلیمان‌پور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، با اشاره به اینکه مردم از کم توجهی دستگاه‌های اجرایی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی عبور نکنند، اظهار کرد: اگر مردم این مدیران یا دستگاه‌های اجرایی را معرفی کنند به کنترل کرونا کمک کرده‌اند.

وی ابراز کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم می‌توانند دستگاه‌ها و مراکزی که به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند را به مردم معرفی کنند.

سلیمانپور ابراز داشت: از ابزارهای حاکمیتی استان نیز می‌توان بر کاستن از تجمعات خطرناک در بوستان‌ها، تالارها، مراکز فروش و غیره بهره برد.

معاون استاندار قم عنوان کرد: تجربه مراکز درمانی قم نشان داده که هم ورزشکاران و هم کودکان به کرونا مبتلا شدند و این ویروس فقط بیماران زمینه‌ای را قربانی نمی‌کند.

سلیمانپور ادامه داد: کارآمد سازی فردی و اجتماعی برای خودکنترلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راهکار در مقابله با آسیب‌های ویروس کرونا است.

وی تصریح کرد: گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم در رابطه با روند ابتلاهای جدید باید مبتنی بر نگاه‌های واقع‌بینانه باشد تا حس عادی پنداری این ویروس خطرناک کاهش یابد.

وی بیان داشت: عادی پنداری شرایط می‌تواند وضعیت قم را در روزهای آینده از نارنجی به قرمز تبدیل کرده و اعمال محدودیت‌های بیشتری اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

سلیمانپور اظهار کرد: تا چند هفته قبل از این حداکثر بیمار بستری در مراکز درمان کرونایی قم ۷۰ نفر بود که در حال حاضر تعداد آن‌ها از مرز ۳۳۰ بیمار فراتر رفته است.

معاون استاندار قم گفت: وضعیت اصناف قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مطلوب نیست و از مرکز بهداشت استان انتظار داریم برخوردهای خود را  با واحدهای بی‌توجه شدت بخشد.

وی در ادامه یادآور شد: ایجاد محدودیت در برگزاری آیین‌های ماه محرم برای همه ما سخت است اما برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از همه‌گیری کرونا ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها و عمل به پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

سلیمانپور گفت: همکاری و تعامل مراجع و علما در تعطیلی مناسک دینی و ایجاد محدودیت بسیار مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از حربه‌های امروز دشمنان در برپایی آیین‌های ماه محرم تلاش در القای تقابل بین دین و عقل و ترجیح یکی از آن‌ها بر دیگری است که با رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی طبق شیوه‌نامه ستاد ملی مبارزه با کرونا و توصیه‌های مراجع تقلید می‌توان آیین‌های آبرومندی را برپا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه