English

ادبیات دفاع مقدس به شایستگی عرضه نشده است

رئیس هیئت امنای خانه موزه شهریار با اشاره به لزوم ارائه آثار بزرگان ادب فارسی با شیوه های نوین به نسل امروز، گفت: متاسفانه ادبیات انقلاب اسلامی و جنگ و حماسه مقاومت به شکل شایسته و بایسته عرضه نشده است و امیدواریم در این زمینه تدبیرهای جدی صورت بگیرد تا شاهد ظهور و بروز شاعرانی همچون « شهریار» باشیم.

ادبیات دفاع مقدس به شایستگی عرضه نشده است

علی اصغر شعردوست رئیس هیئت امنای خانه موزه استاد شهریار در گفت و گو با خبرنگار موج قم، بیان کرد: مسئولان و دستگاه های فرهنگی در راستای پیوند زدن نسل جوان امروز با شاعران بزرگ ادب کلاسیک ایران در حوزه نظم و نثر مسئولیت سنگین و دشواری را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی باید آثار بزرگان ایران را به صورت امروزی به نسل جوان و نوجوان عرضه کنند، افزود: برای مثال سریال «شهریار » ساخته کمال تبریزی سبب ارتقای ده ها برابری فروش دیوان شهریار در آن زمان شد.

لزوم ساخت سریال زندگی بزرگان ادب ایران در رسانه ملی

پژوهشگر حوزه زبان و ادب فارسی اظهار کرد: آثار هرکدام از بزرگان ادب ایران اگر بتواند در رسانه ملی به شکل های نوین و جذاب عرضه شود علاوه بر جنبه های آموزشی آن، اوقات فراغت مخاطبان نیز با خوراک سالم پر شده است و مهم تر از همه اینکه سبب افزایش انگیزه نسل جوان به این حوزه می شود.

شعردوست گفت: در راستای افزایش انگیزه نسل جوان به این حوزه می توان به نشر گزیده های متنوع، مطلوب با گرافیک امروزین از آثار بزرگان، نشر و یا ساخت کلیپ های امروزی برای استفاده در فضای مجازی اشاره کرد.

دبیر سابق شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی اظهار کرد: امروز فضای مجازی فرصتی برای تبیین آثار بزرگان ادب فارسی، ترکی و کلیه اقوام ایرانی است، تصریح کرد: اقوام ایرانی مجموعه ای از فرهنگ قویم ایرانی را می سازند که برای هر زبان و در هر منطقه جغرافیایی از کشور پهناور ایران علاقه مندان فراوان دارد و مجموعه این اقوام است که ایران زیبا و متنوع را می سازد.

وی تصریح کرد: هرکدام از این اقوام را اگر بتوان به شکل امروزی عرضه کرد یقینا در اقبال نسل جوان به شکل سالم به ادبیات قوی فرهنگ ایرانی موثر واقع می شود در غیر این صورت دشمن غافل نیست و بیکار ننشسته است و این خوراک ها را به شکل مسموم به جوانان و نوجوانان ایران عرضه می کنند.

شعردوست تاکید کرد: در این زمینه نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی را در سیاست گذاری برای دستگاه های اجرایی اعم از صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ارگان ها بسیار موثر می دانم و باید در مقوله ادبیات ایران و اقوام ایرانی و همچنین نشر شایسته و روزآمد آن ها به شکل کلیپ، فیلم و کتاب و.. اقدامات جدی کنند.

 وی خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی در راستای ارائه و عرضه آثار بزرگان ادب فارسی، ترکی و کلیه اقوام ایران تلاش کنند تا جوانان امروز به گذشته خویش افتخار کرده و از آن بهره مند شوند و در آن نمانند بلکه با ره توشه ای که از گذشته دریافت می کنند آثار امروزی و نوین خلق و آن را را در داخل و خارج از کشور عرضه کنند.

رئیس هیئت امنای خانه موزه شهریار گفت: متاسفانه ادبیات انقلاب اسلامی و جنگ و حماسه مقاومت به شکل شایسته و بایسته عرضه نشده است و امیدواریم در این زمینه تدبیرهای جدی صورت بگیرد تا شاهد ظهور و بروز شاعرانی همچون « شهریار» باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه