English

اورژانس هوایی هرمزگان، ناجی زن ۶۵ ساله

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از نجات جان یک خانم ۶۵ ساله توسط اورژانس هوایی در کوه های کندان شهرستان بندرخمیر خبر داد.

اورژانس هوایی هرمزگان، ناجی زن ۶۵ ساله

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین قاسمی رئیس مرکز اورژانس استان هرمزگان، گفت: در پی ارائه گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری یک خانم ۶۵ ساله با سابقه فشار خون و مشکل قلبی، در کوه های کندان منطقه مارو واقع در شمال شهرستان بندرخمیر، بالافاصله بالگرد اورژانس هوایی ، فعال و عازم منطقه شد.

قاسمی افزود: با توجه به مشخص نبودن محل دقیق حادثه، دو تن از داوطلبین هلال احمر  و  یک بلد محلی، همراه تیم اورژانس هوایی عازم منطقه شدند.

وی گفت: بیمار خانمی ۶۵ ساله اهل و ساکن بندرخمیر، که از چند روز قبل، جهت رسیدگی به نخلستان شخصی، عازم منطقه شده بوده؛ حین بازگشت، به علت گرمای شدید هوا و داشتن بیماری زمینه ای، دچار افت سطح هوشیاری می شود.

رئیس مرکز اورژانس استان اظهار کرد: به علت کوهستانی و صعب البور بودن منطقه، امکان اعزام آمبولانس زمینی مسیر نبوده، لذا بعد از هماهنگی با کادر پرواز، تیم اورژانس هوایی با تجهیزات کامل به منطقه اعزام شدند.

قاسمی عنوان کرد: با توجه به ناهموار بودن محل فوریت، به ناچار بالگرد در منطقه ای دورتر از بیمار فرود آمده و تکنسین های اعزامی به رغم گرمای طاقت فرسای کوهستان، مسافتی چند کیلومتری را با پای پیاده با تجهیزات پزشکی، پیموده؛ تا به بالین بیمار برسند. بعد از امجام اقدامات درمانی اولیه در محل فوریت از قبیل اکسیژن تراپی، کنترل علائم حیاتی و فیکس کردن بیمار به محل توقف بالگرد منتقل و از آنجا به بیمارستان نیاپور بندر خمیر، انتقال داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه