English

رئیس آموزش فنی حرفه ای واحد خواهران خمینی شهر در گفتگو با موج؛

مرکزهای فنی حرفه ای بستری برای اشتغال زایی هستند

رئیس آموزش فنی حرفه ای واحد خواهران خمینی شهر گفت: مرکزهای فنی حرفه ای علاوه بر آموزش مهارت به کارآموزان زمینه های اشتغال زایی را نیز فراهم می کند.

مرکزهای فنی حرفه ای بستری برای اشتغال زایی هستند

هاجر پیرمرادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره باینکه مرکزهای فنی حرفه ای بستری برای اشتغال زایی هستند، بیان داشت: در حال حاضر در زمینه های آموزش گیاهان دارویی، فروشندگی، فرمولات لوازم آرایشی بهداشتی گیاهی، پرورش قارچ، زعفران کاری، امور اداری و آموزش هایی در زمینه های دیگر مشغول فعالیت هستیم.

وی اظهار کرد: استان اصفهان دارای 54واحد آموزش فنی حرفه ای است که واحد خواهران شهرستان خمینی شهر از سال 1386به صورت مجزا در حال فعالیت است.

پیر مرادیان با بیان اینکه از خدمات مذکور فارغ التحصیلان دانشگاه ها، روستائیان، زنان سرپرست خانوار ،معلولین و گروه های دیگر نیز از این خدمات  بهره مند می شوند افزود: اتباع نیز از این آموزشها استفاده می کنند و تمامی آموزشها به صورت رایگان به علاقه مندان  ارائه می شود که در بستر این آموزشها زمینه اشتغال زایی برای کارآموزان نیز فراهم می گردد.

این مقام مسئول از وجود سه کارگاه تولید قارچ خوراکی در خمینی شهر خبر داد و اضافه کرد: در کنار این آموزشها افراد زیادی شاغل شده و از فنی وحرفه ای که آموخته اند کسب درآمد می کنند؛ همچنین سال گذشته صدوسی نفر با یادگیری مهارت به اشتغال رسیده اند و این جای بسی خوشحالی است که فرد با آموزش و یادگیری مهارت در فنی حرفه ای بتواند کسب درآمد نیز داشته باشد.

رئیس مرکزهای فنی حرفه ای خواهران خمینی شهر در خصوص عملکرد سال 98گفت: سال گذشته 288هزار و 534نفر ساعت معادل 1743نفر در دوره های مختلف شرکت نموده اند.

وی از واحد فنی حرفه ای خمینی شهر به عنوان پایگاه المپیاد ملی مهارت و طراحی دوخت نام برو افزود: هر سال آزمون استانی فن آوری مد در مرکزهای فنی حرفه ای خواهران خمینی شهر برگزار می شود که تا کنون بسیاری از هنر جویان و کارآموزان این مرکز به مدالهای استانی و کشوری دست یافته اند.

پیر مرادیان در پایان هدف از آموزش ها را ، کمک به خیریه ها در جهت اشتغال زایی خواند وخاطرنشان کرد: همکاری  خیریه ها با واحدهای فنی حرفه ای شهرستان خمینی شهر می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه