English

الله مرادی:

مطالبه گری مسئولان از راه درست و قانونی انجام شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به مطالبه گری مسئولان در جامعه گفت: مطالبه گری مسئولان از راه درست و قانونی انجام شود تا بعضی افراد جامعه سوءاستفاده نکنند.

مطالبه گری مسئولان از راه درست و قانونی انجام شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمود الله‌مرادی در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که با حضور نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نفوذ جریانی در سه سطح مسئولان نخبگان و عامه مردم از سوی دشمنان با جدیت دنبال می‌شود که باید بسیار مراقب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید به سمت کارهای زیربنایی برد و در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده باید سعی کنیم از تمام ظرفیت‌ها برای فرهنگ‌سازی بهره بگیریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اذعان داشت: مبارزه با مسئولان رانت‌خوار و بی‌مسئولیت که به مشکلات جامعه توجه نمی‌کنند اولویت ستاد امر به معروف است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر دادن به یک بانوی بی‌حجاب نیست اگر ما می‌خواهیم با فقر و فساد و نابرابری‌های اجتماعی مبارزه کنیم اولین کار باید مبارزه با مسئولان رانت‌خوار و منافع‌طلب باشد.

وی اضافه کرد: باید قبول داشته باشیم فردی که هم مسئول و هم بزرگترین باغدار و یا مرغدار در استان است اصلا به فکر پایین آوردن قیمت مرغ و میوه نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تاکید کرد: انسان‌های پاکدست و چشم پاک که زیب کتشان را زیب زده باشند در راس مسئولین قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته حجاب و عفاف و بخشی از اقداماتی که در طول این هفته در سطح استان انجام شده است، گفت: با وجود تمام تاکیداتی که از سوی نماینده ولی فقیه، استاندار و معاون سیاسی و غیره صورت گرفت، دستگاه‌ها در حوزه تبلیغ حجاب و عفاف آنگونه که باید و شاید اقدام نکردند. 

الله‌مرادی خاطرنشان کرد: 124 دستگاه که بازدید شده 10 دستگاه در زمینه حجاب و عفاف کار کرده و مابقی هیچ اقدامی انجام نداده است.

وی گفت: در رتبه بندی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سپاه و نیروی انتظامی بیشترین تبلیغ را در زمینه حجاب و عفاف کرده این در حالی است که هیچ وظیفه‌ای در این خصوص ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اذعان داشت: آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ارشاد اسلامی، شهرداری، شرکت گاز و بانک‌ها جزو دستگاه‌هایی بودند که در این حوزه کار کرده‌اند که قابل توجه است اما دانشگاه ها تقریبا هیچ اقدامی انجام نداده بودند که جای گله مندی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه استفاده از خودروهای پلاک دولتی برای انجام کارهای شخصی و حتی با پوشش‌های نامناسب از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسئولان در واگذاری خودروهای پلاک دولتی به افراد دقت کامل را داشته باشند تا ارزش‌های نظام زیر سوال نرود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان مشکلات و درخواست‌های خود را از راه قانونی و درست مطالبه کنند،سایرین از این مطالبه‌گری مسئولان سوء استفاده نمی‌کنند و در نتیجه بخشی از فساد حاکم بر جامعه برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط جامعه و کشور ما به گونه‌ای است که اگر سنجیده در برنامه‌ها و مسائل حرکت نکنیم دشمنان از این نسنجیدگی ما سوء استفاده خواهند کرد، گفت: دشمنان بهره‌برداری خود را از بی‌توجهی ما می‌برند همه مسئولان باید دست در دست هم دهند تا بخشی از مشکلات مردم و جامعه حل شود.

وی اذعان کرد:‌ امروز به خاطر دلایل مختلف که بیشتر آن نیز فشارهای خارجی است مشکلات مردم زیاد است، بیکاری، اعتیاد، طلاق، مشکلات مالی، معیشتی و اقتصادی دست به دست هم داده و ویروس کرونا نیز به این مشکلات اضافه شده تا مردم با مشکلات فراوانی مواجه شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: ما باید در همه رویکردهای خود در نظام اسلامی مواظب باشیم تا درگیر این نفوذ جریانی نشویم تا دشمن نتواند نقشه‌ها و توطئه‌های خود را برای نابودی اهداف انقلاب پیاده کند.

الله مرادی اظهار داشت: نکته دیگر در بحث مقابله با دشمن تهاجم اجتماعی است که امروز همه جانبه کشور ما را درگیر خود کرده و نمونه آن بی ثباتی و آشفتگی در بازار ارز است که بسیاری فکر می‌کنند این وضعیت خود به خود به وجود آمده اما تمام این اتفاقات با برنامه پیش می‌رود.

وی در بخش پایانی هم مسلح شدن علما به علم روز را از نیازهای اساسی امروز جامعه دانست، گفت:  با ابزار دیروز نمی توان امروز تبلیغ کرد ما باید به سمت ابزارهای جدید برویم این جزء نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه