English

فریدون همتی تاکید کرد؛

پرهیز از تجمع های عید قربان در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: در عید قربان به طور جدی از هرگونه تجمع، مراسم، مهمانی و دورهمی پرهیز کنند.

پرهیز از تجمع های عید قربان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج  هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان، گفت: ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی، در تمامی اماکن عمومی، محل های کار و فعالیت‌های مختلف از جمله ادارات، اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و کارگاه های عمرانی، همچنان اجباری است.

وی افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی، راه اصلی مبارزه با ویروس کرونا است و از مردم می‌خواهیم همچنان این توصیه‌ها را رعایت کنند و به ویژه هنگام خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند. 

 استاندار هرمزگان، ادامه داد: بهتر این موارد به ویژه استفاده بیش از ۸۰ درصد مردم هرمزگان از ماسک طی هفته‌های اخیر و عدم برگزاری تجمعات همچون مراسم های عروسی و عزا و دورهمی ها، موجب روند ثابت کاهش بیماران بدحال مبتلا به کرونا در هرمزگان شده است و سیر نزولی و کاهش بیشتر این بیماری در گروی رفتار و همکاری مردم و رعایت بسیار جدی موارد توصیه شده است.

وی تصریح کرد :محدودیت های گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ که طی سه هفته گذشته در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان اعمال شد، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید و در استان اعمال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: افرادی که ضرورت ندارد از خانه بیرون بیایند، حتماً در خانه بمانند تا شاهد خلوت شدن بیشتر بازارها، پارک ها، ساحل، خیابان ها و اماکن عمومی باشیم و این امر راهکار موثری در مبارزه با ویروس کرونا محسوب می‌شود. 

همتی تشریح کرد: نیروی انتظامی و بازرسین بسیار فعال تر و گسترده‌تر از گذشته، نظارت بر تمامی مکان های فعالیت و مراجعه مردم را انجام می دهند و با تخلفات بهداشتی برخورد خواهند کرد.

استاندار هرمزگان اضافه  کرد: پیش بودن عید سعید قربان ، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ارائه سفارش به کشتارگاه ها جهت قربانی و ادای نذر مردم از راه دور انجام می‌شود تا تجمعی در این خصوص نداشته باشیم.

وی گفت: مردم در سراسر استان هرمزگان می‌خواهیم تا در عید قربان به هیچ عنوان تجمع، مراسم، مهمانی و دورهمی نداشته باشند تا با خودداری از این مراسمات به سلامتی هرچه بیشتر یکدیگر کمک کنیم.

او افزود: پرهیز از تجمعات و مراسمات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، باید همچنان مورد توجه مردم هرمزگان باشد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع و شاهد کاهش هرچه بیشتر این بیماری در استان باشیم.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: کارکنان بخش‌های اداری که بعداز ظهرها تعطیل هستند از رفت و آمدهای غیرضروری در محیط‌های اجتماعی و بازارها به شدت پرهیز کنند تا به کاهش چرخه انتقال این ویروس کمک شود.

همتی ابراز داشت:کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و مادران دارای کودکان زیر شش سال نیز با هماهنگی مدیر دستگاه، می توانند به صورت شیفتی و دورکاری، فعالیت کنند.

وی درخواست کرد: برگزاری مراسم های عروسی، عزا و هرگونه تجمع در سراسر استان همچنان ممنوع است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید رصد و نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند و نیروی انتظامی نیز با این تجمعات و مراسمات برخورد جدی خواهد داشت و پرونده عوامل برگزاری این گونه مراسمات و تجمعات، در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد:ضدعفونی کردن اماکن عمومی، عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و ارائه خدمات در محل هایی همچون بانک ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، همواره مد نظر باشد.

نظارت بر مطب پزشکان و رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب پزشکان، آزمایشگاه‌ها و سایر اماکن خدمات رسانی پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

رفت و آمد، تردد و سفر غیرضروری به روستاها به ویژه در ایام اعیاد قربان و غدیر ممنوع است.

همتی تاکید کرد: فرمانداران همچنان حساسیت لازم را در نظارت بر تمامی امور در راستای پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد؛ محدودیت های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار که در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته تمدید شده است، طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا شامل تعطیلی آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه‌ها، سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.

شایان ذکر است؛ همچنین مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش ها، عروسی، عزا و تجمعات ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه