English

برای دو روز؛

گرما ساعت کاری ادرات دولتی هرمزگان را کاهش داد

استاندار هرمزگان گفت: جهت کاهش مصرف برق در روزهای گرم یک شنبه و دو شنبه ساعت کاری ادارات دولتی از 7 صبح تا 12 ظهر خواهد بود.

گرما ساعت کاری ادرات دولتی هرمزگان را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان ، در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با بیان اینکه مردم حتماً هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان باید ابتدای هر هفته با توجه به شرایط، پیشنهادات خود را برای اعمال محدودیت‌ها به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام ‌کند و با توجه این اعلام، محدودیت های گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ که طی دو هفته گذشته در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان اعمال شد، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید و در استان اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد در هفته اخیر بخش زیادی از مردم از ماسک استفاده کرده‌اند و این استفاده بیشتر مردم از ماسک موجب شده تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در استان کاهش یابد و این امر نشان‌دهنده تاثیرگذاری بسیار مهم ماسک است.

فریدون همتی ادامه داد: از مردم هرمزگان می‌خواهیم همچنان حتماً هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و استفاده از ماسک در تمامی محیط های عمومی و کار مشاغل مختلف از جمله اصناف، بازارها، پاساژها، بانک ها، ادارات و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی ضروری و اجباری است و به مراجعه کنندگانی که ماسک ندارد، خدمات ارائه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و مادران دارای کودکان زیر شش سال نیز با هماهنگی مدیر دستگاه، می توانند به صورت شیفتی و دورکاری، فعالیت کنند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: برگزاری مراسم های عروسی، عزا و هرگونه تجمع در سراسر استان همچنان ممنوع است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید رصد و نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند و نیروی انتظامی نیز با این تجمعات و مراسمات برخورد جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پرونده عوامل برگزاری این گونه مراسمات و تجمعات، در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، عنوان کرد: رعایت تمامی اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی مکان های مختلف، همچنان در پیشگیری و کاهش شیوع بیماری کرونا بسیار موثر است و از همه مردم می خواهیم این موارد را به طور جدی رعایت کنند.

همچنین استاندار هرمزگان از کاهش ساعت کاری ادارات طی دو روز آینده خبر داد و افزود: به دلیل بالا رفتن دمای هوا طی دو روز آینده و افزایش مصرف برق، ساعت کاری ادارات در روزهای یکشنبه ۲۹ تیرماه و دوشنبه ۳۰ تیرماه از ساعت هفت صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

 وی ادامه داد: محدودیت های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار که در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته تمدید شده است، طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا شامل تعطیلی آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه‌ها، سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.

عالی ترین مقام دولت در هرمزگان اظهار کرد: همچنین مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش ها، عروسی، عزا و تجمعات ممنوع است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه