English

حاجی‌بابایی در صحن شورای شهر همدان:

نمایندگان همدان مجبورند به اندازه تاریخ همدان و بزرگی آن، فکر کنند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در صحن شورای شهر همدان با بیان اینکه چندین طرح بزرگ و استراتژیک تعریف کنید تا شهر را متحول کنیم و نیز با اشاره به پیگیری برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شهر همدان، طرح احداث مدرسه حیات طیبه، گفت: ۳ طرح بزرگ شهر همدان از جمله موزه هنرهای معاصر، تالار ۴ هزار نفری و مرکز انیمیشن کشور همچنان بر روی زمین مانده است.

نمایندگان همدان مجبورند به اندازه تاریخ همدان و بزرگی آن، فکر کنند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در صحن شورای شهر همدان ضمن بیان این موضوع که چندین طرح بزرگ و استراتژیک تعریف کنید تا شهر را متحول کنیم،  گفت: اعضای شورای شهر ظرفیت بالایی دارند که هم باید آن را باور کنند و هم از این مهم، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه بزرگترین ظلم به مردم این است که مسئولان از ظرفیت خود در راستای خدمت‌رسانی استفاده نکنند؛ گفت: مغز دموکراسی در کشور زمانی نهادینه می‌شود که ظرفیت‌های همدیگر، پذیرفته شود که بیش از اینها، ظرفیت‌های همکاری مشترک و تأثیرگذار در استان همدان وجود دارد تا بتوانیم با همراهی و همگامی، قدم‌های بلند و موثرتری برداریم.

وی با توجه به اینکه امور روزمره و جزئی از جمله پرداخت حقوق و آسفالت‌ریزی و مواردی از این دست توسط کارمندان هم عملیاتی خواهد شد؛ گفت: حضور مؤثر نمایندگان مردم زمانی معنادار می‌شود که استراتژیک بلندمدت و قدرتمندانه در کارکرد ما اعمال شود و باید نقطه‌ای را ترسیم و اجرایی کنیم که تا ۱۰۰ سال دیگر از آن سخن گفته شود.

 

تکمیل قطعه نهایی راه‌آهن همدان/ چندین طرح  استراتژیک تعریف کنید تا شهر را متحول کنیم

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه باید فضای جدیدی را پیش‌روی خود باز کنیم؛ اظهار کرد: تکمیل قطعه نهایی راه‌آهن همدان هم عملیاتی خواهد شد که اینگونه پروژه‌ها، با تعاریف بزرگ استانی و ملی پیش رفته است؛ زیرا تا زمانی که حرف‌های بزرگ زده نشود، این کشور با روزمرگی به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه جایگاه مردم همدان و موقعیت استان از منظر محوری و قطب فرهنگی و تاریخی در کشور ویژه است؛ تأکید کرد: نمایندگان مجلس و شورا مجبورند به اندازه تاریخ همدان و بزرگی آن، فکر کنند که اگر در غیر این صورت قدم برداریم، جرم و ظلم است؛ در مجموع اجازه نداریم کوچک‌تر از آن، کاری انجام دهیم که در غیر این صورت، نماینده همدان نیستیم.

حاجی‌بابایی همچنین با تأکید بر اینکه به عنوان یک نماینده به دنبال هیچ منفعتی برای خودم نیستم و در تمام طول عمر زندگی‌ام، حتی یک ریال کار اقتصادی نداشته‌ام؛ افزود: ممکن است اشتباه کنم؛ اما به دنبال منافع خودم نیست و سوی هیچ مسئولی دست نیاز دراز نکرده‌ام و احساس نیاز هم نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به امکانات بیشتر در شهر همدان، نخست باید همدان را بزرگ کنیم که این مهم، حق طبیعی مردم منطقه است؛ عنوان کرد: بر اساس تجربه می‌دانم که هر چقدر سفره بزرگ‌تر بی اندازیم، همانقدر هم چیده می‌شود، از این‌رو ظرفیت خود را تعریف کنید که به یک همفکری و هم‌گرایی برسیم تا در همدان بزرگ، امکانات بیشتری را جذب کنیم؛ البته در این تعریف باید هم قانون‌گذاری و هم اجرا با هم حرکت کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت استان همدان در شهر همدان گنجانده شده است؛ هر آنچه در توان داریم برای توسعه این شهر به کار خواهیم گرفت.

مجلس یازدهم محکوم به موفقیت است و اگر به مردم خدمت نکند، به زمین می‌خورد کمااینکه خوشبختانه مردم ما شعار طلب نیستند و خدمت را می‌بینند وی با تأکید بر اینکه جامعه همدان به بلوغی سیاسی و اجتماعی رسیده است که این سرمایه کشور محسوب می‌شود؛ گفت: مجلس یازدهم محکوم به موفقیت است و اگر به مردم خدمت نکند، به زمین می‌خورد کمااینکه خوشبختانه مردم ما شعار طلب نیستند و خدمت را می‌بینند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای شهر همدان، گفت: چندین طرح بزرگ و استراتژیک را تعریف کنید تا شهر را متحول کنیم؛ زیرا معتقدم باید کار را زخمی کرد تا آغاز شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به پیگیری برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شهر همدان، گفت: همدان در صورت احداث این طرح بزرگ، مدیریت بهداشت و درمان منطقه را بر عهده می‌گیرد و قطب بهداشت کشور خواهد بود.

وی همچنین از طرح احداث مدرسه حیات طیبه در شهر همدان استقبال کرد و وعده داد: در صورت تحویل زمین، سومین مدرسه حیات طیبه در حد یک دانشگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره اینکه ۳ طرح بزرگ شهر همدان از جمله موزه هنرهای معاصر، تالار ۴ هزار نفری و مرکز انیمیشن کشور (پردیس سینمایی) پس از گذشت چندین سال و با وجود تصویب ردیف بودجه ملی بر روی زمین مانده است؛ در خواست کرد: با هم‌اندیشی برای رفع موانع این مسائل، ضریب قدرت کارها را افزایش دهیم تا مباحث اثربخش، سریع‌تر پیش‌روی کند. همچنین احداث موزه هگمتانه به عنوان یک مخزن بزرگ دیدنی، چهره شهر را متحول می‌کند

 

وضعیت استخدام نیروهای شهرداری

وی با اشاره به استقرار جمعیت حداقل ۴۰۰ هزار نفری در محلات آسیب‌پذیر شهر همدان از شهرک ولی‌عصر (عج) گرفته تا کوی وحدت و منوچهری، گفت: بافت این مناطق را هیچ شخص و بودجه‌ای نمی‌تواند متحول کند؛ بلکه باید استراتژی مناسب تعریف شود که در این صورت چه بخواهیم و نخواهیم، متحول می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه منابع فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت وجود دارد، گفت: هر منطقه‌ای که قدم بلندتری بردارد، در صورت رعایت قوانین، سهم بهتری نصیب آنها خواهد شد و به‌طور قطع مشکلی برای هیچ پروژه‌ای نخواهیم داشت، به شرطی که راهکار مناسب را یافت.

حاجی‌بابایی ضمن تأکید بر پیگیری وضعیت استخدام نیروهای شهرداری، با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه شهری، اظهار کرد: این طرح، اقدام استراتژیکی و تحول بزرگی است که نظام را وارد فضای جدید تصمیم‌گیری می‌کند؛ از این رو در این زمینه دولت هم باید مجاب شود تا به جمع‌بندی برسیم.

وی با تأکید بر تعیین‌تکلیف طرح جامع شهر همدان، گفت: گویا آمارگیری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ اجرایی نخواهد شد؛ اما با توجه به اینکه مجموعه مدیریت‌شهری در صورت نبود آمار به‌روزتر متضرر خواهد شد، اعتباری را به منظور آمارگیری در سطح شهر همدان اختصاص دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه