English

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم:

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی طرح «اقدام ملی مسکن» در قم/ پایان پروژه در سایه سنگین گرانی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: این نهاد، ساخت منزل برای 2 هزار نفر در ذیل طرح اقدام ملی مسکن را عهده دار و تا به امروز ساخت 500 واحد مسکونی را آغاز کرده است که در روزهای اخیر تلاطم و افزایش ناگهانی قیمت‌ها، برنامه ریزی های ساخت این واحدهای مسکونی تحت الشعاع قرار گرفته است اما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به بهترین حالت، این پروژه را به اتمام رسانده و متقاضیان را صحب خانه کنیم.

ساخت 2 هزار واحد مسکونی طرح «اقدام ملی مسکن» در قم/ پایان پروژه در سایه سنگین گرانی

داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج قم، در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گفت: سیاست گذاری اصلی این طرح با اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تنها بخشی از طرح را به عهده گرفته است.

وی افزود: در فاز اول این طرح، 4 هزار و 400 نفر ثبت کردند و از این تعداد، 2 هزار و 400 نفر واجد شرایط لازم بودند و در استان قم تعداد هزار و 875 نفر فرم ثبت نام خود را تکمیل کردند و 400 نفر از آن ها نیز در شهرهای کوچک بودند.

بلدی ادامه داد: به هزار و 875 نفر که ثبت نام نهایی آن ها تکمیل شده بود، از طرف بنیاد مسکن قم پیامک ارسال شده است که از این تعداد هزار و 500 نفر به طور کامل احراز هویت و تایید شده اند.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن قم ساخت منزل برای 2 هزار نفر در ذیل طرح اقدام ملی مسکن را عهده دار شده است و در راستای ساخت مسکن برای این افراد، چند قطعه زمین در شهرک پردیسان خریداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم بیان کرد: از اردیبهشت ماه 99 تا به امروز ساخت 500 واحد مسکونی در ذیل طرح اقدام ملی مسکن را آغاز کرده که در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله ایجاد سقف دوم و.. قرار دارند، مابقی نیز زمین آن ها مستلزم خاک برداری و خاک ریزی و.. می باشد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه به مدت 2 سال به طول می انجامد، اظهار کرد: بنیاد مسکن قم وام صد میلیون تومانی با سود 18 درصد و اقساط 5 ساله در اختیار متقاضیان دریافت مسکن قرار داده است و مابقی اعتبار ساخت یک واحد آپارتمان را می بایست خود شخص متقاضی تامین کند و به محض دریافت اعتبار توسط بنیاد مسکن قم پروژه هر چه سریع تر به پایان خواهد رسید.

بلدی با اشاره به اینکه قیمت هر واحد مسکونی فعلا مشخص نیست، تصریح کرد: پس از اتمام مراحل ساخت، واحدهای مسکونی به قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل داده می شود و هیچ گونه وجه اضافی تحت عنوان سود دریافت نخواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی ادامه داد: با توجه به عدم ثبات قیمت مصالح ساختمانی نمی توان این واحدهای مسکونی را قیمت گذاری کرد و لذا پس از اتمام ساخت و ساز، هر واحد مسکونی به قیمت تمام شده به صاحبان آن تحویل داده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم اظهار کرد: تلاطم و افزایش ناگهانی قیمت دلار و تاثیرگذاری آن های بر قیمت مصالح ساختمانی، برنامه ریزی های بنیاد مسکن جهت ساختن واحدهای مسکونی را تحت الشعاع قرار داده است اما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به بهترین حالت، این پروژه را به اتمام رسانده و متقاضیان را صحب خانه کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه