English

واگذاری ۲۱۰۰ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی

پیش از ظهر امروز ۲۱۰۰ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی کشور واگذار شد.

واگذاری ۲۱۰۰ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی کشور ، آیین واگذاری همزمان ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی در سراسر کشور توسط وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در دومین روز از هفته بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 قبادی دانا در آیین واگذاری واحدهای مسکونی، گفت: از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی، ۴۶۶ واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در خانواده و هزار و ۶۳۴ واحد دیگر نیز به سایر خانوارهای تحت پوشش دارای یک فرد معلول و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند تعلق دارد.  

وی افزود: براساس برنامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز، متوسط متراژ واحدهای مسکونی ۷۵ متر خواهد بود که اعتبارات آن از منابع دولتی پیش بینی شده و با تسهیلات بانکی ارزان قیمت از مبلغ ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای خانوارهای تحت پوشش و۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بسته به شرایط خانوارها ساخته  و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.  

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:عملیات ساخت در زمین‌های که خود افراد داشتند آغاز شده است؛ البته اگر فردی فاقد زمین بود از سوی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن زمین در اختیار آن قرار گرفته است.  

تاکنون ۱۲۶ هزار واحد مسکونی در اختیار خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته است

قبادی دانا با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون ۱۲۶ هزار واحد مسکونی تسهیل و در اختیار خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته است، تصریح کرد:۹۰ هزار واحد از این تعداد واحد مسکونی از ابتدای تشکیل دولت یازدهم واگذار شده است. همچنین ۴۵ هزار واحد مسکونی دیگر در حال حاضر با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت در دست احداث است.

وی یادآور شد: در برنامه مشترک سال ۹۴ با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد  مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین  مسکن ساز، پروژه ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا شروع شده است. در همان زمان  اطلاعات ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر احصاء شد که از این  تعداد  تاکنون ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیز تحویل داده شده است. از این تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و ۴هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز در مناطق روستایی بوده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت : عملیات احداث هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی نیز هنوز آغاز نشده و ۴ هزار واحد مسکونی نیز در دست احداث است.

قبادی دانا با بیان اینکه به دلیل افزایش هزینه ساخت مسکن در مدت اخیر برخی پروژه‌ها متوقف شده‌اند، افزود:  به همین دلیل و برای  رفع مشکل در روزهای گذشته  جلسه‌ای مشترک با وزیر تعاون، کار  و رفاه  اجتماعی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد و تسهیلات ویژه  برای  ادامه ساخت آنها در نظر گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس مبلغ ۳۰  تا ۱۴۰ میلیون تومانی به عنوان کمک بلاعوض با توجه به  شرایط پیشرفت فیزیکی واحد ها پرداخت می‌شود که مبلغ قابل  توجهی برای  ساخت مسکن در شهرها خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، در مجموع برای ساخت مسکن خانوارهای دو معلول به بالا مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار تخصیص داده شد  که از این میزان ۳۱۰ میلیارد هزینه شده و ۲۴۰میلیارد تومان نیز اختصاص پیدا خواهد کرد.

قبادی دانا ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان از این  مبلغ از سوی  ستاد اجرایی فرمان امام، ۱۴۵میلیارد تومان از سوی  بنیاد  مستضعفان، ۳۰میلیارد تومان از سوی  سازمان بهزیستی و ۱۵ میلیارد  تومان هم توسط بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد:  با اختصاص این مبلغ بتوان تا پایان  سال  جاری  شاهد افتتاح  ۱۴ هزار و ۳۰۰واحد مسکونی  برای  خانوارهای تحت پوشش باشیم.

۱۰۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند

وی با بیان اینکه اولویت ما خانوارهای دارای دو معلول یا بیشتر، زنان سرپرست خانوار و زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت هستند، گفت: تاکنون تسهیلاتی برای ودیعه مسکن یا اجاره بها در اعتبار سازمان بهزیستی به صورت دولتی در نظر گرفته نشده است؛ از طرفی با شرایط سخت کرونا روبرو بودیم که با مشکل روبرو شدیم.

قبادی دانا با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۰۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند، افزود: برای تامین مسکن این تعداد بیش از ۳هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به  گفته رئیس سازمان بهزیستی به همین  منظور، بنیاد مسکن کمک‌های خوبی را در جهت مسکن روستایی داشت اما در مورد ودیعه مسکن و کمک هزینه اجاره بها نیز بنیاد مستضعفان به کمک سازمان آمدند.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در زمنیه ودیعه مسکن، ۳۰ میلیارد تومان کمک هزینه اجاره بها و ۷۵ میلیارد تومان هم به عنوان تسهیلات کم بهره قرض الحسنه ودیعه مسکن بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون در شهرها و روستاها در نظر گرفته شده است که مدت زمان آن ۵ سال خواهد بود. البته  این مبلغ  در صندوق امداد ولایت قرار گرفته است که ۲۵ میلیارد تومان توسط صندوق و ۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان اختصاص دادند.

قبادی دانا  بیان داشت:‌گروه‌های هدفی که برای کمک بلا عوض و تسهیلات قرض‌الحسنه دارای اولویت خواهند بود زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار که بعد خانوار آنها حداقل ۳ نفر باشد، معلولین سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد  خانوار حداقل ۳ نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول  که سرپرست خانوار دارای معلولیت باشد و  فرزندان سازمان بهزیستی که دارای زندگی مستقل شدند و از مراکز شبانه‌روزی ترخیص شده و حداکثر ۱۰ سال از زمان شروع زندگی  مستقل آنها گذشته باشد، هستند.

وی افزود: کسانی از جامعه هدف  مشمول دریافت کمک هزینه مسکن خواهند بود که فاقد مسکن بوده و مستاجر باشند از طرفی تحت پوشش حمایت‌های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی باشند. همچنین سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تأمین مسکن را نداشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی بیان داشت : از این عزیزان کسانی که در دهک  یک تا سه درآمدی هستند مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض خواهند شد و کسانی که دهک یک  تا هفته درآمدی هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خواهند بود.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان مرداد ماه امسال این امر محقق شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • عیسی

    سلام معلولم وفاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه