English

دولت باید به بازار مسکن و زمین و قیمت گذاری بر آن وارد شود

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: پارامترهایی مثل نرخ ارز بر گرانی و ایجاد شرایط فعلی بازار تاثیر دارد وجود دارد و دولت و مجلس باید به این موضوع وارد شوند تا ساماندهی به اوضاع مسکن امکانپذیر شود.

دولت باید به بازار مسکن و زمین و قیمت گذاری بر آن وارد شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حداد زاده دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: پارامترهایی مثل نرخ ارز بر گرانی و ایجاد شرایط فعلی بازار تاثیر دارد وجود دارد پس اگر با این دیدگاه که این موارد تابع مسائل کلان است نگاه کنیم وعده های غیر قابل دسترس به مردم نمی دهیم چرا که برخورد کامل با گرانی در ارزاق و خودرو و...در سطح استانی امکانپذیر نیست.

 وی با بیان اینکه در حوزه زمین گرانی ها تابع دلالی است نه مسائل اقتصادی، گفت: در این حوزه کلاه برداری های زیادی رخ داده است که در صدد پیشگیری از آن هستیم و در این راستا املاکی ها غیر مجاز را شناسایی و پلمپ می کنیم.

وی گفت: افرادی هستند که اراضی ملی و یا اراضی که ارزشی ندارد را می فروختند و ادعا برای مجوز ساخت داشتند ولی غیر از این بود که در حال شناسایی آنها هستیم.

حداد زاده گفت: این اقدامات برای جلوگیری از شتاب قیمت های زمین و مسکن در یزد موثر است و ورود ما به این موضوع با پیوست های متعددی برای کل استان یزد همراه است.

وی اظهار داشت: دلالانی در پوشش بنگاه ها عمل می کنند که خود بنگاه ها هم ناراضی بودند که با کمک بنگاه های املاک آنها را شناسایی می کنیم هرچند نیرو کم است و تعدد بنگاه ها وجود دارد ولی کار ما استمرا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قیمت ها کارشناسی شده تیست، گفت: کمیسیونی با حضور کانون کارشناسان، استانداری و ...تشکیل می شود و نظر خود را در خصوص حذف قیمت زمین و مسکن و خودرو در فضای مجازی اعلام می کنند.

حداد زاده با بیان اینکه این کمیسیون در نظر دارد سقف قیمت در هر منطقه را مشخص کند، گفت: ما متولی ساماندهی قیمت مسکن نیستیم ولی با جدیت بر این روند نظارت خواهیم داشت سامانه ای مختص استان ایحاد خواهد شد که مردم اطلاع کافی از قیمت کارشناسی زمین و مسکن داشته باشند.

وی بیان کرد: برای اینکه مردم متوجه شوند یک بنگاه رسمی است یا غیر رسمی و بدون مجوز، می توانند به این سامانه مراجعه کنند؛ در این سامانه لیست بنگاه های مجاز ارائه می شود.

این مقام قضایی استان یزد گفت: تعداد بنگاه های غیر مجاز خیلی زیاد است و امکان پلمپ همه آنها نیست ولی مردم می توانند لیست بنگاه های مجاز را از این سامانه که در دست راه اندازی است دریافت کنند.

وی افزود: محدودیت های خرید و فروش زمین و ممنوعیت معامله زمین در این سامانه مشخص می شود

حداد زاده افزود: مردم می توانند اطلاعات معاملات املاک خود را در این سامانه ثبت کنند و سازوکارهایی داریم تا افرادی که معملات خود را در این سامانه درج کنند مورد حمایت قرار گیرند.

وی از بنگاههای مجاز مسکن خواست تا برای دسترسی به دلالان همکاری کنند.

حداد زاده گفت: افرادی شناسایی شدند که خودشان را خبره معرفی کرده و برآورد قیمت برای زمین و مسکن انجام دادند که این کار هم تخلف است.

وی گفت: صفحات مجازی و پیج های زیادی را بستیم که کمتر این کار دیده شد ولی در این صفحات ادعاهای غیر واقعی و واهی زیادی درباره زمین یا ملک قرار می دادند تا مردم را اغفال کنند.

وی گفت: دولت باید در قیمت‌گذاری زمین مداخله کند و نمایندگان مردم هم در مجلس شورای اسلامی باید کمک کنند تا پیچیدگی هایی که وجود دارد و باعث افزایش دلالی در این حوزه می شود کاهش یابد بازار تعیین قیمت نکند.

مردم برای ترخیص وسایل نقلیه خود اقدام کنند

وی در خصوص تعدد بنگاه های املاک و تاسیس قارچ گونه آنها گفت: زمانی برای تاسیس صنوف محدودیت وجود داشت که این شبهه ایجاد شد که در کسب و کار محدودیت قائل می شوند و تصور بر انحصار بود که محدودیت ها لغو شد ولی مجددا در کمیسیون نظارت اصناف محدودیت ها را بازبینی می کنیم تا اجازه تاسیس صنوف در جوار یکدیگر تا حدی ایجاد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب یزد همچنین در خصوص ترخیص موتور سیکلت و وسایل نقلیه گفت: به مردم اعلام کردیم با در دست داشتن مدارک خود و حتی اگر نقص مدرک دارند بازهم برای پس گرفتن وسایل نقلیه خود مراجعه کنند چراکه این وسایل نقلیه اموال مردم است و ما باید به آنها برگردانیم برای سهولت امر حتی در هزینه پارکینگ هم تخفیف قائل خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه