English

سند رسمی تعهد به بیع کشور دعاوی حوزه معاملات را کاهش می دهد

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: 25 درصد از دعاوی دستگاه قضایی در حوزه معاملات املاک با ۴۵ خواسته به وسیله این سند تقلیل پیدا می‌کند و هزینه‌های مردم را هم کاهش می‌دهد.

سند رسمی تعهد به بیع کشور دعاوی حوزه معاملات را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نخستین سند رسمی تعهد به بیع کشور برای نخستین بار در کشور بین رییس‌کل دادگستری یزد، ثبت اسناد و املاک و کانون وکلای استان یزد امضا شد که در آن تمام ظرافت‌های تنظیم یک قولنامه در سند رسمی تعهد به بیع وارد شده و با رونمایی از آن بسیاری از مشکلاتی که مردم در گذشته نسبت به موضوع املاک داشتند برطرف می‌شود.

رییس‌کل دادگستری یزد با اشاره به اینکه بنگاه‌های املاک برخی از معاملات را به‌صورت عادی در دفاتر خود انجام می‌دهند گفت:  اسناد عادی هستند که پس از تنظیم علاوه بر اینکه ممکن است برخی از شروط را رعایت نکنند ممکن است اختلافاتی را بین خریداران و فروشندگان ایجاد کند.

غلامعلی دهشیری در این آیین افزود: این موضوع سبب می‌شود علاوه بر اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها را داشته باشیم هزینه‌های مردمی که در حوزه املاک سرمایه‌گذاری کردند را هم افزایش می‌دهد بنابراین سند رسمی تعهد به بیع نقش مهمی در خدمت به مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات، قول‌نامه‌ها برای جریان پولشویی و الزام به انتقال سند انجام می‌شود تاکید کرد: ۲۵ درصد از دعاوی دستگاه قضایی در حوزه معاملات املاک با ۴۵ خواسته به وسیله این سند تقلیل پیدا می‌کند و هزینه‌های مردم را هم کاهش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه