English

صلح و سازش در چهار پرونده قتل توسط شورای حل اختلاف یزد

رییس کل دادگستری یزد گفت: امسال اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد موفق شدند، چهار فقره پرونده قتل را که حکم قصاص داشت با صلح و سازش گذشت اولیای دم را جلب کنند.

صلح و سازش در چهار پرونده قتل توسط شورای حل اختلاف یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری یزد را نسبت به کل کشور ۳۲ درصد ذکر کرد و یادآورشد: از ۳۴ هزار و ۴۳۳ فقره پرونده قابل سازش در سال ۹۸، یک سوم آن با تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شد.

وی یادآورشد: در استان یزد حدود ۹۹ شعبه شورای حل اختلاف فعال است  که از این تعداد ۵۶ شعبه شوراهای صلحی ،  ۲۵ مورد شورای حکمی و ۶ مورد هم شوراهای صلحی ویژه برای شرایط خاص است.

دهشیری اضافه کرد: امسال اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد موفق شدند، چهار فقره پرونده قتل را که حکم قصاص داشت  با صلح و سازش گذشت اولیای دم را جلب کنند.

وی تعداد پرونده های وارده ۱۰ ماهه سال ۹۸  به شورای حل اختلاف استان را ۵۳ هزار و ۲۲۲ فقره ذکر کرد و با توجه به پرونده های موجود از گذشته در مجموع ۵۴ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده مختومه شد.

رییس کل دادگستری یزد آمار کاهش پرونده های وارده به شورای حل اختلاف در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال را ۹ هزار و ۳۱۱ فقره ( ۱۴.۹درصد) ذکر کرد که به گفته وی این تعداد کاهش رقم قابل توجهی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه