English

رئیس سازمان صمت قم خبرداد؛

بومی سازی شورای حل اختلاف واحدهای تولیدی در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از بومی سازی شورای حل اختلاف واحدهای تولیدی قم خبرداد.

بومی سازی شورای حل اختلاف واحدهای تولیدی در قم

به گزارش خبرگزارش موج قم، محمود سیجانی در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف  واحدهای تولیدی تشکیل شده است، اظهار کرد: این شورا بر اساس توافق صورت گرفته بین وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون قوه قضاییه به عنوان رییس مرکز شورای حل اختلاف کشور تشکیل شده است.

وی بیان داشت: هدف این شورا، انجام صلح و سازش و رسیدگی قانونی بین طلبکاران و بدهکاران واحدهای تولیدی صنعتی می‌باشد.

سیجانی اضافه کرد: حل اختلاف‌ها از بستر گفت وگو و میانجی‌گری، جلوگیری ازاحضار مدیران واحدهای صنعتی تولیدی درمراجع قضایی که موجب عدم تمرکز آنها در امور مدیریتی می‌شود، ممانعت از توقیف اموال و ادوات واحدهای صنعتی که در روند عادی رسیدگی قضایی باعث توقف تولید می‌شود و حل مسائل قضایی و حقوقی واحدهای صنعتی با تعامل و همکاری از جمله کارکردها و مزایای شورای فوق به شمار می‌آید.

وی گفت:‌ پس از انجام این توافق درسطح ملی، مسئولیت آن‌ دراستان‌ها بر عهده رییس کل دادگستری و رییس صنعت ،‌معدن و تجارت  گذاشته شده تا آن را بومی سازی کنند.

سیجانی با بیان اینکه این اقدام درحال حاضر درقم صورت گرفته است، گفت: جلسه‌های اولیه را انجام دادیم، و قرار شده این شورا در اتاق بازرگانی استان مستقر و افراد نیز معرفی خواهند شد، تا مسائل حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی قبل از ارجاع به دستگاه قضایی از طریق این شورا حل و فصل شود.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، همچنین حدود ۵۴ هزار تَن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید قم گفت: این نمایشگاه از ۱۶ بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی قم آغاز خواهد شد.

سیجانی افزود: این نمایشگاه در جهت اجرای نهضت ساخت محصول های مورد نیاز در داخل در شرایط تحریم‌ حرکت می‌کند، تا  بتوانیم آن دسته از اقلام یا قطعه‌ها و مواد اولیه را که وارد می‌شود و توانمندی ساخت داخل پیدا می‌کند را به نمایش بگذاریم‌ و عرضه کنیم.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه تعدادی از دستگاه های زیر ساختی استان مانند شرکت های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و گاز و همچنین پارک‌ علم و فن آوری در کنار بخش خصوصی حضور دارند و قطعه ها و لوازم‌های مورد نیاز خود و همچنین ارتباطی که با صنعت می توانند انجام دهند را به نمایش خواهند گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه