English

رئیس کل دادگستری استان یزد؛

چالش دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده‌ها است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از چالش‌های دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده‌ها است که استفاده از مردم برای حل اختلافات و منازعات یکی از راهکارهای بسیار خوب دستگاه قضایی است..

چالش دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: شوراهای حل اختلاف نقش مهمی در کاهش پرونده‌های قضایی دارند و باعث ورود خود مردم برای حل مشکلاتشان در منازعات فیمابین می‌شود.

وی در مراسم افتتاح دفتر شورای حل اختلاف اصناف مرکز استان یزد افزود: از چالش‌های دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده‌ها است و با توجه به بحران کرونا باید پیش بینی این افزایش را داشته باشیم و این حجم از ورودی علاوه بر پرونده‌های مسن دستگاه قضایی است.

 وی ادامه داد: با تلاشی که توسط قضات و پرسنل دادگستری استان یزد صورت گرفت در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار پرونده مسن کم شد و لذا قضات با فراغت بال بیشتری در امر قضاوت خدمت خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: استفاده از مردم برای حل اختلافات و منازعات یکی از راهکارهای بسیار خوب دستگاه قضایی است لذا در ابتدا از حوزه گردشگری و امروز در قسمت اصناف شوراهای حل اختلاف آغاز بکار می‌کند تا از مراجعه افراد به سیستم قضایی اجتناب شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مدیران دستگاه قضایی استان عمدتا جوان هستند و دوران اینکه پشت میز بنشینیم تا مردم به ما مراجعه کنند، گذشته و خود ما در سطح جامعه آمدیم و با روحیه فسادستیزی و انقلابی به مردم خدمت خواهیم کرد تا از رفت و آمد مردم به دستگاه قضا با استفاده از پتانسیل شورای حل اختلاف کاهش دهیم.

دهشیری افزود: با توجه به اینکه شورای حل اختلاف اصناف در مرکز استان یزد راه اندازی می‌شود، پرونده‌هایی که در ارتباط با اصناف باشد به این شورا ارجاع خواهد شد و قطعا باعث خیر بسیار زیادی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه