English

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان

احداث بیش از هزار واحد مسکن ملی در همدان/ تسهیلات ۱۰۰ میلیونی با بازپرداخت ۱۳ ساله در مسکن ملی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه میزان تسهیلات طرح اقدام ملی در سال ۹۹ برای هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان با دوره پرداخت ۱۳ ساله است، از احداث بیش از هزار واحد مسکن ملی در همدان خبر داد.

احداث بیش از هزار واحد مسکن ملی در همدان/ تسهیلات 100 میلیونی با بازپرداخت 13 ساله در مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  میزان تسهیلات طرح اقدام ملی در سال ۹۹ برای هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان با دوره پرداخت ۱۳ ساله است، افزود: طرح اقدام ملی تولید مسکن، یک طرح متقاضی محور است که منابع اجرای طرح، از دو محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی قابل وصول است.

وی با بیان اینکه، آورده متقاضی در شکل گیری و توانمند سازی پیمانکار موثر است اظهار داشت: در روند ساخت مسکن منابع دولتی و منابع عمرانی قابل استفاده و قابل برنامه ریزی نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان خاطرنشان کرد: تا امروز در ۲ مرحله فراخوان وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده که سهمیه استان در شهرهای زیر یکصد هزار جمعیت اسدآباد، بهار، تویسرکان، کبودراهنگ، نهاوند و جورقان تعریف شده است که بر این اساس تاکنون چهار هزار و  ۹۰۴ متقاضی ثبت نام کردند و از این تعداد تاکنون بیش از ۲۹۸ متقاضی احراز هویت شدند.

ظفری اظهار داشت: همچنین مدارک ۱۴۳ متقاضی  تطبیق داده شده و در نهایت ۶۷ متقاضی از ۱۴۳ متقاضی تطبیق شده مدارک، مبادرت به افتتاح حساب کردند.

وی تاکید کرد: تا مادامی که متقاضی به صورت کامل به مرحله افتتاح حساب نرسد، تعریف طرح انبوه سازی و انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی مقدور نیست و تا زمانیکه ۱۰۰ درصد متقاضیان سهمیه‌ای تعریف شده تعیین تکلیف نشوند اقدامات  اجرایی اتفاق نمی افتد.

ظفری با بیان اینکه، میزان تسهیلات طرح اقدام ملی در سال ۹۹ برای هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان با دوره پرداخت ۱۳ ساله است گفت: طرح اقدام ملی براساس قیمت تمام شده در زمان انجام کار به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۷۷ درصد سهمیه تخصیص زمین توسط راه و شهرسازی انجام شده و ۳۵ درصد موفق به اخذ پروانه و ۱۹ درصد موفق به پی سازی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: در مسکن روستایی ۹۹ هزار و ۷۱ مسکن روستایی بهسازی، بازسازی و نوسازی شده‌اند و شاخص مقاوم سازی استان ۶۰ درصد و در کشور ۴۵ درصد است.

ظفری افزود: از سال ۱۳۸۴ که زمان آغاز اجرا طرح مقاوم سازی بوده ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی روستایی وجود داشته  که ۹۹ هزار واحد و بهسازی نوسازی و مقاوم سازی شده است.​

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه