English

حسن ظفری مطرح کرد:

موفقیت ۴۱ درصدیِ سیل زده ها در دریافت کمک بلا عوض

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات بازسازی منازل سیل زده در استان همدان، موفقیت ۴۱ درصدیِ سیل زده ها در دریافت کمک بلا عوض، سخن گفت.

 موفقیت ۴۱ درصدیِ سیل زده ها در دریافت کمک بلا عوض

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان، با اشاره به پرداخت تسهیلات بازسازی منازل سیل زده، اظهار کرد: مجموع ۹۳ میلیارد تومان از مقدار تسهیلات بلاعوض عمرانی و معیشتی تخصیص داده شده به استان به حساب بنیاد مسکن استان واریز شده و ۶۳ درصد از متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده و ۴۱ درصد موفق به دریافت کمک بلا عوض خود شدند.

 

تسهیلات بازسازی منازل سیل زده

ظفری افزود: در طی خسارت‌های سیل اخیر ۳۵۵ میلیارد تومان در قالب ۵ هزار و ۱۰۰ نفر تسهیلات در بخش مسکن به استان‌ تخصیص داده شد که در این مدت بیش از ۴ هزار نفر معادل ۹۴ درصد موفق به دریافت تسهیلات خود شدند و در مراحل مختلف مشغول بازسازی یا بهسازی منازل خود هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: حدود ۱۱هزار و ۵۳۰ تن سیمان رایگان توسط بنیاد مستضعفین در قالب ۲۳۰ هزار کیسه در استان توزیع شد که در این بین ۱۶۰ کیسه به هر واحد بازسازی اهدا می‌شود.

ظفری افزود: در مرحله دوم بهسازی ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان ابلاغ شده و در مجموع ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی در دو مرحله به استان تزریق شده است. 

وی اضافه کرد: مشکلاتی نظیر صدور نکردن پروانه ساخت به ملک‌های قولنامه‌ای و همچنین عدم پرداخت تسهیلات به برخی واحدهای مسکونی بیش از یک طبقه توسط برخی بانک‌ها و تداخل تغییر کاربری بعضی روستاهای استان با بازسازی خانه‌های تخریب شده روند کار را کند کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اظهار کرد: روند عقد قرداد تسهیلات به‌سازی در روستاها باید به سرعت سهل‌تر صورت بگیرد و قبل از رسیدن فصل سرما مرحله سفت‌کاری برخی منازل به پایان برسد.

محمدرضا شهسواری فرجاد، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان نیز عنوان کرد: از مجموع ۱۶۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض در بخش کشاورزی که به استان‌ تخصیص داده شد ۵۰ درصد آن واریز شد و استان پنجم در کسب تسهیلات بلاعوض بودیم.

وی اضافه کرد: در حوزه دریافت تسهیلات بانکی این حوزه بیش از ۵۰۰ پرونده هنوز به تایید سامانه پژوهش‌های فضایی نرسیده و پرونده‌ها بلاتکلیف هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه