English

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مطرح کرد:

وضعیت مطلوب شاخص بهسازی مسکن روستایی استان همدان/پیشرفت ۸۸ درصدی ساخت واحدهای خسارت دیده

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به پیشرفت 88 درصدی احداث واحدهای خسارت دیده ناشی از بارندگی درسطح استان، از وضعیت مطلوب شاخص بهسازی مسکن روستایی استان همدان سخن گفت.

وضعیت مطلوب شاخص بهسازی مسکن روستایی استان همدان/پیشرفت 88 درصدی ساخت واحدهای خسارت دیده

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به موضوع بازسازی واحدهای آسیب دیده ناشی از بارندگی های شدید فرروردین ماه سال 1398، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به وفاق جمعی که بر استان حاکم است استان همدان در فروردین 1398 بدل به کارگاهی عمرانی شد تا از این رهگذر بتوان شاهد نتایج مطلوبی بود.

ظفری با اشاره به  میزان خسارت وارده به بخش مسکن استان، گفت: در مجموع 18846 واحد در فرم های تعمیری، احداثی و بخشی هم در قالب تامین اثاثیه منزل یا همان وام معیشتی  با موضوع خسارت ناشی از بارندگی مواجه شدند.

وی با بیان جایگاهی که استان همدان در سطح ملی دارد، عنوان کرد: بالغ بر 715 میلیارد تومان جهت تامین خسارت وارده به بخش مسکن تامین منابع شد که از این مقدار 515 میلیارد تومان به صورت تسهیلات قرض الحسنه و 200 میلیارد تومان نیز در قالب  تسهیلات بلاعوض بوده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن مبلغ مذکور در اختیار مردم عزیز استان که عمدتا در سطح روستاها تعریف شده بود، ادامه داد: امروز به واسطه اقدام جهادی و جمعی که در استان حاکم است، واحدهای خسارت دیده از پیشرفتی 88 درصدی برخوردار هستند و کلیه واحدهای تعمیری به اتمام رسیده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به واحدهایی که نیاز به تامین وام معیشت داشتند، گفت: کلیه واحدهایی که نیاز به تامین وام معیشت داشتند به صورت 100 از این وام بهره برده اند.

ظفری افزود: میزان مبلغ بلاعوضی که به واحدهای  تعمیری، احداثی و معیشتی تعلق می گرفت، در سال گذشته پرداخت شده است ودر سال جاری نیز 5130 واحد از واحدهای احداثی قابل بهره برداری و عموما نیزمورد بهره برداری قرار گرفته ومردم عزیز در حال استفاده از آن ها هستند.

وی با بیان اینکه در دو ماه آینده میزان درصد پایین باقی مانده را نیز سامان خواهیم داد: تصریح کرد: در این زمینه هر چه زودتر افراد آسیب دیده با مشارکت خود و حمایت همه جانبه خانواده بنیاد مسکن نسبت به بازسازی  واحدهای خسارت دیده خود اقدام کنند و هر چه سریعتر از این واحدها در راستای تامین زندگی و مسکن خود بهره برند.

سیمان

تعلق 7600 تن سیمان اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به کیسه های سیمان اهدایی مقام معظم رهبری به آسیب دیدگان، مطرح کرد: یاری ارزنده ای که در حمایت از آسیب دیدگان ناشی از بارندگی صورت گرفت،  160 کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری بود که به تمام واحدهای احداثی تعلق گرفت.

ظفری افزود: حدود 7600 تن از کیسه های سیمان اهدایی از سوی مقام معظم رهبری سهمیه استان همدان بود که ازدوکارخانه سطح استان یعنی سیمان هکمتان و سیمان نهاوند که متعلق به بنیاد مستضعفان است، تامین شد.

وی ادامه داد: تا به امروز حدود 5 هزار تن سیمان به متقاضیان واجدالشرایط تعلق  گرفته است و حدود2600 تن آن باقی مانده که به  صورت تدریجی و متناسب با تامین سیمان از سوی دوکارخانه نامبرده، درآختیار قرار خواهد گرفت

وی با اشاره به بهسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مولفه های عمده عمرانی در راستای تولید مسکن روستایی و ساخت واحدهای مناسب جهت زندگی جامعه روستایی، عنوان کرد: خوشبختانه اعتبار مصوبِ 12 هزار فقره ای که به استان تخصیص پیدا کرده است، شامل 7740 واحد است که بیش از 7137 متقاضی یعنی 92 درصد از متقاضیان واجدالشرایط با عنوان دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به سیستم بانکی معرفی شده اند.

از این میان  بالغ بر 4800 فقره یعنی حدود 63 درصد موفق به عقد قرارداد با نظام بانکی شده اند که در این زمان از همراهی نظام بانکی و پیگیری متقاضیان تشکر می کنیم.

ظفری با بیان فعالیتی حدود 400 میلیارد تومانی  در زمینه بهسازی مسکن روستایی در استان، یادآور شد: حدود 1100 میلیارد تومان متعلق به فعالیت های عمرانی دربخش مسکن روستایی است که در سال 1398 شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به وضعیت مطلوب شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان، خاطرنشان کرد: این شاخص در سطح مسکن 46 درصد تعیین شده است، اما به واسطه تلاش ها و هماهنگی هایی که در استان و سطح ملی وجود دارد، در استان همدان فراتر از 59 درصد است.

این شاخص در استان همدان با حفظ  فاصله ای  قابل ملاحظه ای از شاخص کشوری، وضعیت مطلوبی را برای خود اختیار کرده است وتوفیق حاصل، نتیجه نگاه جمعی است که  به این مقوله در سطح استان وجود دارد.

بهسازی مسکن روستایی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر