English

کمبود بیش از دو هزار معلم در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از کمبود 2000 معلم در استان خبر داد.

کمبود بیش از دو هزار معلم در البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، سالار قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص رویکرد آموزش و پرورش استان البرز برای شروع سال تحصیلی برنامه، مدرسه، کیفیت محور بودن و همچنین مشارکت جویی و مهارت آموزی ، اظهار داشت: تمام فعالیت‌هایی که شروع کردیم بر اساس این موارد برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار آغاز سال تحصیلی ما مهر با نشاط در بستر شاد است، افزود: استان البرز 31 صدم مساحت کل کشور را دارد، اما جمعیتی که در این استان است 3.39صدم کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تراکم جمعیت در کشور در هر کیلومتر 49 نفر است اما در استان البرز 529 نفر است، بیان کرد: بالغ بر نیم میلیون دانش آموز در استان البرز درحال تحصیل هستند که درصد دانش آموزان این استان از دانش آموزان کل کشور 4.26 صدم در صد است اما سهم ما از فضا 1.25 صدم درصد است که بیانگر وضعیت نامناسب از نظر فضای آموزشی در این استان است.

قاسمی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور 5.5 است که در حال حاضر این شاخص در استان البرز 3 است، عنوان کرد: 2 هزارو 700 واحد آموزشی و 24هزار فرهنگی در سطح استان البرز فعالیت می‌کنند.

وی با عنوان اینکه استان البرز در حوزه تولید و محتوای شبکه شاد تولیدات خوبی داشته است، تصریح کرد: استان البرز 80 درصد محتواهای آموزشی مدارس تیزهوشان کشور را تولید و در سامانه مربوط به تیزهوشان بارگذاری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه بانک محتوای آموزشی در استان البرز تاسیس شد و اکنون در فصل تابستان در حال تولید محتوا هستیم و تاکید شده که محتوا باید آماده باشد که در هر شرایط آمادگی ارائه محتوا را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: از جمله چالش‌های این چنین آموزش‌ها می‌توان به عدم دسترسی، سوادرسانه ای همکاران، عدم یادگیری تعاملی وعدم هم افزایی سامانه‌های آموزش و پرورش اشاره کرد.

قاسمی با عنوان اینکه میزان پوشش استان البرز در زمینه شبکه شاد در دو حوزه دانش آموزی و معلمان خوب بود، گفت: در حال حاضر 20 درصد دانش آموزان در این شبکه عضو نیستند و به نظر می رسد که تا دو سال می‌توانیم این سطح پوشش را کامل کنیم.

وی در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان و معلمان در استان البرز در شبکه شاد اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 91 درصد از دانش آموزان و هزارو 368 نفر از همکاران عضو شبکه شاد هستند که از این میزان 63 و نیم درصد از معلمان ما در استان برای آموزش از رایانه شخصی و 94 و نیم درصد دسترسی به تلفن هوشمند داشتند و دربخش دانش آموزی نیز  38.5 درصد از رایانه شخصی و 80.5 درصد دسترسی به تلفن  هوشمند داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تدریس در بستر فضای مجازی 31 درصد معلمان آفلاین و 70 درصدآنلاین تدریس می‌کردند و 84 درصد دانش آموزان نیز آنلاین آموزش‌ها را فراگرفتند.

وی با بیان اینکه  ساماندهی نیروی انسانی برای سال جدید اقدامات لازم انجام شده، عنوان کرد: در استان البرز  با کمبود 2هزار و 500معلم روبرو هستیم که ما از سال92 بالغ 38 هزار ساعت حق تدریس در استان داشتیم اما در حال حاضر این میزان 87 هزار ساعت افزایش یافته است.

قاسمی گفت: متاسفانه استان البرز از جمله استان‌هایی است که بحث تراکم دانش آموزی بسیار بالا است به طور مثال ما در ابتدایی 80 درصد مدارسمان دوشیفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید تصریح کرد: ستادها در این راستا شکل گرفته ستاد سنجش کار خود را در 39 پایگاه سنجش آغاز کرده و تا کنون 20هزار اولیا برای این سنجش ثبت نام کردند که کارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مسئول پروژه مهر فرمانداری‌ها هستند، افزود:  همچنین در طرح غنی سازی اوقات فراغت 490 پایگاه در استان راه اندازی شد و در حال فعالیت هستند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه