English

وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: طی ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات شرقی استان رشد و افزایش ابرناکی رخ خواهد داد و رگبار باران پیش‌بینی می شود.

وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیاوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، در خضوض وضعیت جوی و دریایی استان، گفت: طی امروز یکشنبه، بیست و دوم تیر ماه در ساعات ابتدایی صبح مه رقیق صبحگاهی پدیده غالب سواحل و جزایر استان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دریای عمان و تنگه هرمز در طول روز افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی سبب مواج شدن این مناطق دریایی خواهد شد که توصیه می شود تا حد امکان شناورهای سبک و صیادی از ترددهای دریایی خودداری کنند و تردد سایر شناورها با احتیاط صورت پذیرد.

عارفی تشریح کرد: نوسانات سرعت وزش باد بین 30 تا 45 کیلومتر بر ساعت و حداکثر ارتفاع امواج دریا تا 1.5 متر پیش بینی می‌شود.

طی ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات (بویژه ارتفاعات شرقی استان) رشد و افزایش ابرناکی رخ خواهد داد و رگبار باران و رعد و برق و گاهی بارش تگرگ همراه با افزایش لحظه ای سرعت باد پیش‌بینی می شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، عنوان کرد: همچنین در محدوده شهرستان بشاگرد سیلابی شدن موقتی رودخانه های فصلی محتمل است.

وی گفت: در مناطقی که شرایط رطوبتی مهیا نیست، رخداد گرد و غبارنیز دور از انتظار نخواهد بود.

عارفی در ادامه با بیان اینکه این وضعیت جوی به تناوب تا روز سه شنبه، 24 تیرماه در منطقه حاکم خواهد بود، اضافه کرد: از نظر دمایی، بتدریج تا اواسط هفته جاری، افزایش رطوبت نسبی هوا و کاهش دما پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه