English

کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی با مشارکت قوه قضائیه استان اصفهان؛

آغاز فعالیت پویش "هر شهروند، یک دیده بان" در اصفهان

در راستای استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی برای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی با مشارکت قوه قضائیه استان اصفهان اقدام به راه اندازی پویش "هر شهروند، یک دیده بان" کرد.

آغاز فعالیت پویش "هر شهروند، یک دیده بان" در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد محسنی مشارکت با نهادهایی چون شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و NGOها را از جمله تعاملات این معاونت با دستگاه‌های مختلف عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته به‌منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در راستای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و رسیدگی سریع و قاطع به تخلفات و جرایم، قوه قضاییه سامانه‌ای با عنوان سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) را راه اندازی نمود.

وی هدف اولیه از ایجاد این سامانه را سهولت ارتباط مستقیم مردم با دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، بیش از 107 هزار نفر در سامانه سجام اعلام آمادگی نموده‌اند و آمار استان اصفهان نیز پس از اطلاع رسانی درخصوص ظرفیت‌های این سامانه و در زمان شیوع بحران کرونا افزایش یافته است.

معاون امور اقتصادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از امکان رصد گزارش‌ها توسط شخص گزارش دهنده و امکان مطالبه‌گری در این حوزه خبر داد و گفت: در روزهای نخست اسفندماه سال گذشته با حجم گسترده‌ای از گزارش‌های مردمی؛ به‌ویژه در حوزه احتکار کالاهای سلامت محور مواجه بودیم که به بالغ بر هزار میلیارد تومان کشفیات در این حوزه منجر شد.

محسنی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای دیده‌بانان در نظر گرفته نشده و آنها می‌توانند گزارش‌های خود در حوزه‌های مختلف اعم از سلامت، اقتصادی، اجتماعی، کودک آزاری و مواردی از این قبیل را اعلام نمایند.

وی در ادامه گفت: اطلاعات دیده‌بانان در نزد دستگاه قضا محرمانه خواهد بود تا از این طریق بتوان گزارش‌های مبنی بر درخواست رشوه، گرانفروشی، احتکار، فرار مالیاتی و مواردی مانند آنها را به راحتی پیگیری نمود.

محسنی در ادامه سخنان خود بر نقش موثر اتاق بازرگانی اصفهان و فعالان اقتصادی استان برای انعکاس موارد تخلف به معاونت پیشگیری از وقوع جرم تاکید نمود.

همچنین امیررضا صفایی، مسئول کمیته مسئولیت‌های اجتماعی و سمن‌ها ذیل کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی با بیان اینکه این کمیته در راستای مسئولیت اجتماعی اتاق‌های نسل سوم تاکنون چهار پویش کمک، آلودگی هوا، سیل سیستان و بلوچستان و کرونا را راه اندازی کرده است، از راه اندازی پویش پنجم با نام « هر شهروند یک دیده‌بان » خبر داد.

در ادامه محمد صافی دستجردی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز با تاکید بر لزوم راه اندازی سوت هشدار استان و کشور درخصوص تبعات اقتصادی ویروس کرونا بر زندگی شهروندان، گفت: در شرایط ویژه امروز برای ایجاد امنیت بیش‌تر در جامعه لازم است بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و افراد متمول و ثروتمند جامعه در راستای کمک به افراد آسیب دیده که منابع در آمدی آنها به واسطه کرونا محدودتر شده است، بسیج شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه