English

فرماندار شهرستان خمینی شهر:

سالمندان سرمایه هایی با تجربیات فراوان هستند

فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت: سالمندان سرمایه هایی هستند که دارای تجارب بسیاری بوده و باید از تجربه آنها جهت پیشرفت امور شهری و کشوری از آنها بهره برد.

سالمندان سرمایه هایی با تجربیات فراوان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا بصیری در جلسه هم اندیشی سالمندان اظهار داشت:تاکید بر بحث آموزش سالمندی و فرهنگ‌سازی باید تفاوت هایی در آن ایجاد شودو کرونا بهانه ای نباشد که نتولنیم از فعالیت ها و وظایف خود باز مانیم.

وی به اجرای مصوبات در ادارات تاکید کرد و افزود: برای بهره مندی از خدمات روانشناسی در خصوص سالمندی و خدمت رسانی به این قشر از جامعه باید پیگیری مجدانه ای در این امر صورت پذیرد.

بصیری با بیان اینکه جمعیت سالمندی در شهرستان چشمگیر است اضافه کرد:  باید پنج کانون بازنشستگان طی نشستی برنامه ها و طرح های این کانون ها پیگیری شود.

این مقام مسئول در تاکید این صحبت که مناسب سازی یکی از وظایف اصلی ارگان های مربوطه جهت رفاه حال سالمندان و معلولان است که باید انجام شود، ادامه داد: نباید مکانی در شهرستان موجود باشد که معلولان و سالمندان نتوانند از خدماتش بی بهره باشند.

فرماندار شهرستان در پایان اظهار کرد: سالمندان سرمایه هایی هستند که دارای تجارب بسیاری بوده و باید از تجربه آنها جهت پیشرفت امور شهری و کشوری از آنها بهره برد.

در ادامه معاونت شبکه بهداشت شهرستان خمینی شهر با توجه به روندی که جامعه به سمت و سوی سالمندی می رود، اظهارکرد: از جمعیتی که در سامانه سیب ثبت نام کرده اند 34 هزار سالمند در شهرستان وجود دارد که با این روند میزان جمعیت دارای بازدهی و  کارآیی کاهش چشمگیری پیدا می کند.

محسن روحانی به ایجاد مراکز بوستان سلامت و مرکز خدمات دوستدار سالمند اشاره کرد و افزود: خمینی شهر اولین شهرستانی است که برای  ایجاد این مراکز اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در شهرستان خمینی شهر با شیوع کرونا برای افراد سالمند که بیشتر در معرض خطر بودند تدابیر خاصی اتخاذ شد و با سه مرحله غربالگری که از افراد به عمل آمد در فاز اول که از هجده اسفند ماه شروع کردیم 235 هزار و دویست و هشتاد و پنج نفر غربالگری شدند،  تعداد 227  هزار و چهارصد وچهل وهشت نفر جزو سالمندان بودند که2•98%سالم بودند.

معاونت شبکه بهداشت شهرستان خمینی شهر گفت: در فاز دوم که با بازگشایی بسیاری از اماکن همراه بود 241هزارو چهارصدوسی نفر غربالگری شدند که 28 هزار و چهارصد و چهل نفر سالمند بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه