English

جوامع محلی بازوان توانمند منابع طبیعی در حفظ جنگل ها و مراتع هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: جوامع محلی وروستاییان نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست از منابع طبیعی دارند تا جایی که به عنوان همیاران طبیعت به عنوان بازوان پرتوان منابع طبیعی مشغول فعالیت و حراست از جنگل ها و مراتع استان هستند.

جوامع محلی بازوان توانمند منابع طبیعی در حفظ جنگل ها و مراتع هستند

 به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، در خصوص اهمیت و تاثیر جوامع محلی اظهارداشت: با توجه به بارندگی های سال گذشته که باعث رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی انبوه و به دنبال آن بالا رفتن پتانسیل حریق در منابع طبیعی استان گردیده که احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی افزایش یافته و این به نوبه خود مشکلات و سختی های فراوانی برای عرصه ها و مراتع می باشد .

وی افزود : مسئولیت اطفاء حریق و کنترل آتش سوزی برعهده همه دستگاه ها و در رأس آنها فرمانداری های شهرستانها است.

ذاکری در ادامه به تأثیر اقدامات پیشگیرانه در حریق های احتمالی اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای پیشگیری و همچنین اطفای سریع حریق های احتمالی ، منابع طبیعی اقدام به توزیع ادوات اطفای حریق در بین دهیاران ، شوراها و همیاران طبیعت کرده است .

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های پیشگیری از حریق با مشارکت دستگاه های ذیربط از جمله مدیریت بحران فرمانداری های شهرستانها برای دهیاران ، شوراها و همیارن طبیعت از جمله اقدامات این اداره کل است .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی بیان کرد: با رسانه ها و خبرگزاری ها بخصوص صدا و سیما درباره اقدامات پیشگیرانه اطفای حریق گفتگوهای زیادی در راستای پخش و انتشار برنامه ها و اطلاعیه های پیشگیرانه انجام شده و پیام های هشداری و آگاهی دهنده برای عموم مردم انعکاس داده شده است و علاوه بر این اقدامات ،اطلاعیه ها،فیلم و انیمیشن های مرتبط با حریق در فضای مجازی بصورت گسترده منتشرکردیم .

ذاکری گفت : مسئله ای که مراتع را با خطر و چالش جدی تهدید می کند، برداشت غیر مجاز محصولات فرعی مرتعی و گیاهان دارویی است که صدمات غیر قابل جبرانی را به مراتع وارد می سازند و بدین منظور با دادگستری ها، دادستان های شهرستان ها و نیروی انتظامی جهت برخورد قاطع با این عوامل آسیب رسان به مراتع و عرصه های طبیعی هماهنگی های لازم انجام گرفته است .

وی خاطر نشان ساخت: جوامع محلی وروستاییان در حوزه های پایلوت نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست از عرصه های طبیعی دارند تا جایی که به عنوان همیاران طبیعت به عنوان بازوان پرتوان منابع طبیعی مشغول فعالیت و حراست از جنگل ها و مراتع استان هستند.

ذاکری در پایان تاکید کرد: اطلاع رسانی به مرتع داران و بهره برداران بایستی دقیق و به موقع باشد تا مراتعداران و عشایر همچون سال های قبل بازوان و همیاران خوبی برای حفظ و حراست مراتع و طبیعت استان باشد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه