English

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان مطرح کرد:

الحاق ۳ روستا به شهر همدان باید ملغی شود/مخالفت مکتوب نمایندگان مردم همدان در مجلس ازالحاق

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان با اشاره به الحاق ۳ روستا به شهر همدان، از مخالفت مکتوب نمایندگان مردم همدان در مجلس نسبت به الحاق سخن گفت.

الحاق ۳ روستا به شهر همدان باید ملغی شود/مخالفت مکتوب نمایندگان مردم همدان در مجلس ازالحاق

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید مسعود عسگریان،  رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان در بیست و چهارمین صحن شورای شهر همدان گفت: الحاق سه روستای حسن‌آباد، قاسم‌آباد و علی‌آباد به شهر بدون در نظر گرفتن مباحث کارشناسی و بررسی معایب و مزایای آن مشکل‌ساز می‌شد که این مهم در کمیسیون پژوهش مجمع تشخیص مصلحت کشور بررسی و به دلیل از بین رفتن اراضی کشاورزی مرغوب این سه روستا در الحاق به شهر همدان منتفی شد.

عسگریان افزود:لحاق ٣ روستا به شهر همدان با مخالفت مکتوب نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر همدان و همچنین اعضای شوراهای روستاهای مورد نظر همراه بود 

وی افزود: به اذعان مدیرکل تقسیمات وزارت کشور باید در کاهش اراضی کشاورزی ناشی از الحاق، تجدیدنظر صورت گیرد؛ زیرا علاوه بر کاهش تولید محصولات کشاورزی، موجب بیکاری قشر قابل‌توجهی از کشاورزان شاغل در اراضی می‌شود؛ از این‌رو باید پهنه‌های این اراضی از محدوده اراضی شهری خارج شود.

عسگریان همچنین گفت: از طرفی این الحاق به دلیل ایجاد نارضایتی عمومی فاقد توجیه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی قابل توجهی بوده و لاجرم باید ملغی شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به عدم پیشرفت پروژه میدان میوه‌وتره‌بار جدید همدان، اظهار کرد: با توجه به نامه شهرداری به شورا به‌منظور تعیین‌تکلیف این پروژه و مهلت تعیین شده از سوی فرماندار همدان تا پایان خردادماه به برای ادامه روند کار، لازم است هر چه سریع‌تر این پروژه تعیین‌تکلیف شود؛ زیرا هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی نداشته و بلاتکلیف مانده است.

کسبه میدان‌بار قدیم از روند اجرای پروژه میدان میوه‌وتره‌بار جدید ناراضی هستند

عسگریان با بیان اینکه کسبه میدان‌بار قدیم از روند اجرای پروژه میدان میوه‌وتره‌بار جدید ناراضی هستند، اظهار کرد: اتمام این پروژه حائز اهمیت بوده و باید مصوبه یا راهبردی اجرایی برای شهرداری ارائه دهیم.

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در خصوص الزامی شدن استفاده از ماسک، از امروز ۱۵ تیرماه در شورا و شهرداری همدان هیچ‌گونه خدماتی به افراد مراجعه‌کننده بدون ماسک، ارائه نخواهد شد.

کامران گردان افزود: بر اساس اعلام بهداشت جهانی بهترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها است که استفاده از ماسک، ۸۷ درصد انتقال ویروس را کاهش می‌دهد.

وی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات شورا و شهرداری به حداقل می‌رسد.

گردان با بیان اینکه شهرداری‌ها در گذشته جزو نهادهایی بودند که بیشترین نارضایتی مردمی را داشتند؛ اما امروز این نارضایتی‌ها با همت مجموعه مدیریت‌شهری کاهش یافته و انتظار می‌رود در راستای هر چه بهتر شدن ارائه خدمات، گام‌های مؤثری برداشته شود، گفت: شهرداری‌ها دارای فعالیت گسترده‌ای هستند که در سال‌های اخیر علاوه بر فعالیت خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز انجام می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه