English

بهروز ندایی:

کالاهای قاچاق از استان های دیگر وارد اردبیل می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه بیشتر کالاهای قاچاق از استان های دیگر وارد اردبیل می شود گفت: مرزهای استان اردبیل در مقایسه با سایر استانها از مرزهای امن کشور است و با جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از قاچاق مواد و کالا برنامه های اجرا خواهد شد که مانع خروج غیر قانونی کالا و یا مواد مخدر خواهد شد.

کالاهای قاچاق از استان های دیگر وارد اردبیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: هیچ مجوز جدیدی برای تولید ماسک و یا مواد ضدعفونی به واحدها و یا کارگاه ها داده نخواهد شد مگر اینکه متقاضیان توانسته باشند بازار فروش ماسک و مواد ضدعفونی را پیدا کرده و صادر کنند.

وی گفت: استان اردبیل جز استان های موفق در مدیریت بیماری کرونا بود که متاسفانه در هفته های اخیر بدلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم  بیماری کرونا در شهر اردبیل نزدیک به وضعیت قرمز است که طبق صحبت های ما با بیماران کرونایی بیشتر آنها در مراسمات عروسی و ختم مبتلا شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل ادامه داد: با توجه به افزایش زیر ساخت ها از جمله تخت در صورت وقوع وضعیت قرمز مجبور به اعمال محدودیت ها و بسته شدن برخی از مکان های عمومی خواهیم بود که در چنین شرایطی ما را با مشکلات معیشتی و اجتماعی بیشتری روبرو خواهد کرد.

ندایی افزود: از فردا ۵۰ اکیپ در طرح رزمایش برای نظارت به اماکن های عمومی در سطح استان اردبیل از جمله: تالارها، مطب ها و استخرها و… بازدید خواهند کرد که درصورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مکان های مورد تخلف بسته خواهد شد.

وی افزود: در مراسماتی که در چند روز اخیر در آبعلی و سلمان آباد برگزار شده افراد مبتلا به کرونا شدند که تا به امروز حدود ۱۸۰ نفر بستری هستند و تقریبا دو یا سه نفر فوتی هم در بین آنها مشاهده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: در بازدید دیروز از سردابه با اینکه از آنها فقط قادر  به استفاده از ۲۰ درصد ظرفیت هستند اما با توجه به گرم بودن اینگونه آبها و بخار شدن، انتقال ویروس بالاست و استقبال مردم هم از ۲۰ درصد کمتر شده است.

**از صادرات خدمات فنی و مهندسی استقبال کامل می کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: با توجه به کمبود بودجه ۱۴ میلیون دلاری دولت از تمام ظرفیت های مرزها برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات ارز آور استفاده می کنیم تا این کمبود جبران شود.

ندایی با شاره به آمار ۳ ماه اول سال جاری درباره قاچاق کالا اظهار کرد: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش ۳۶۲ میلیون تومان، سیگار به ارزش ۶۹ میلیون تومان، البسه به ارزش ۳۶ میلیون تومان و همچنین قاچاق برنج و کود شیمیایی و لوازم خانگی به مبلغ ناچیزی بوده است و قاچاق دارو هم کمتر شده است.

وی افزود: در استان اردبیل قاچاق گندم بیشتر از روی ناآگاهی از استانی به استان دیگر است و قاچاق این محصول را به کشورهای دیگر نداریم.

**کالاهای قاچاق از استان های دیگر وارد اردبیل می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه بیشتر کالاهای قاچاق از استان های دیگر وارد اردبیل می شود گفت: مرزهای استان اردبیل در مقایسه با سایر استانها از مرزهای امن کشور است و با جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از قاچاق مواد و کالا برنامه های اجرا خواهد شد که مانع خروج غیر قانونی کالا و یا مواد مخدر خواهد شد.

بهروز ندایی ادامه داد: با توجه به وجود سامانه ثبت کالا نگهداری شده توسط سازمان صنعت معدن و تجارت افراد باید در صورت نگهداری و ذخیره کالا حتما در این سامانه عضو شوند چرا که در صورت ثبت نشدن کالا به عنوان قاچاق و احتکار شناسایی خواهد شد.

**بیشتر قاچاق در استان مربوط به ورود مواد مخدر و مشروبات الکلی است

وی تصریح کرد: قاچاق کالا بیشتر تابع عرضه و تقاضا، تفاوت قیمت کالای تولید شده در داخل کشور و کالای مشابه خارجی و بحث مالیات هاست و بدلیل حمایت از کالای داخلی واردات برخی از کالاهای ممنوع است و قاچاق محسوب می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل ادامه داد: بیشتر قاچاق در استان مربوط به ورود مواد مخدر و مشروبات الکلی است که به صورت غیر مستقیم از استان های دیگر وارد اردبیل می شود بیشتر آنها توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه