English

اختصاص آمبولانس پیشرفته دریایی به جزیره هرمز

بخشدار جزیره هرمز گفت: یک آمبولانس‌ دریایی از نوع بسیار پیشرفته و مجهز به تجهیزات آی سی یو، امکانات بیمارستانی با قابلیت امدادرسانی به ۵ بیمار در شرایط عادی و ۳ بیمار در شرایط بحرانی به جزیره هرمز اختصاص یافت.

اختصاص آمبولانس پیشرفته دریایی به جزیره هرمز

به گزارش  خبرگزاری موج هرمزگان، هم‌زمان با میلاد با سعادت ثامن الحجج امام رضا (ع) و با حضور فرماندار بندرعباس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، آمبولانس دریایی پیشرفته به ‌فوریت‌های پزشکی جزیره هرمز پیوست.

بخشدار جزیره هرمز با اعلام این خبر، گفت:  آمبولانس دریایی مذکور مجهز به تمام سیستم و تجهیزات اورژانس روز دنیا است که امکان انجام اقدامات اولیه برای نجات مجروحان در آن امکان‌پذیر است.

سید  مجدالدین حسینی تصریح کرد: این آمبولانس دریایی  قابلیت حمل هم‌زمان سه بیمار بدحال  اورژانسی  و ۵ بیمار غیر اورژانسی، دو خدمه و هشت همراه را دارد و تجهیزات داخلی آن نیز بر اساس استانداردهای لازم برای حمل بیمار در آمبولانس دریایی است.

بخشدار هرمز خاطرنشان کرد: این آمبولانس‌ دریایی از نوع بسیار پیشرفته و مجهز به تجهیزات آی سی یو، امکانات بیمارستانی با قابلیت امدادرسانی به ۵ بیمار در شرایط عادی و ۳ بیمار در شرایط بحرانی است و امکان حرکت در شرایط بد آب و هوایی را نیز دارد.

وی اعتبار هزینه خرید این آمبولانس دریایی را افزون بر ۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی دانست و عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده قبلی، آمبولانس دریایی جدید و قدیم به‌طور هم‌زمان در جزیره خدمات خواهند داد.

حسینی اضافه کرد: آمبولانس دریایی هرمز در شرایط عادی نامناسب جوی با ۳۰ نات دریایی سرعت و در شرایط عادی با ۳۷ نات دریایی سرعت می‌تواند مسیر هرمز تا بندرعباس را در کمترین زمان  ۲۰الی ۲۵ دقیقه طی کند.

بخشدار هرمز ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و مسئولین استانی به‌ویژه استاندار هرمزگان ، فرماندار بندرعباس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان بندرعباس، گفت: جا دارد از دکتر داودی و دکتر حسین پور، مسئولین سابق مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز یاد شود که در این زمینه تلاش‌های شایان توجهی داشتند که با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و مساعدت وزارت بهداشت تعداد ۳ فروند آمبولانس دریایی فوق پیشرفته به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در دولت دوازدهم از کشورهای اروپایی خریداری و وارد هرمزگان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه