English

واقعه ۱۲تیر سند ننگین آمریکایی در تاریخ است

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان گفت: واقعه 12 تیر سند ننگین آمریکایی درتاریخ است و این شهدای عزیز از مظلوم ترین شهدا به شمار می آیند.

واقعه 12تیر سند ننگین آمریکایی در تاریخ است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مظلوم حادثه 12 تیرماه سال 67، اظهار داشت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 یکی از بارزترین نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت ایالت متحده آمریکا است که هیچگاه از اذهان ملت ایران و دیگر ملت‌های آزادی خواه پاک نخواهد شد.

 وی تصریح کرد:حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را جنایتی ددمنشانه و سند رسوایی استکبار جهانی برشمرد و تاکید کرد: این جنایت و اقدام ضد بشری هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام یاد آورشد: پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از بندرعباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج‌فارس مورد حمله قرار گرفت و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 66 کودک بود، جان باختند؛ پس از این عمل شنیع، آمریکا هرگز عذرخواهی نکرد و حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی وینسنس آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

گفتنی است؛ از 290 مسافر پرواز 655 حادثه 12 تیرماه سال 67 در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، 82 شهید این پرواز از استان هرمزگان بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه