English

رضوان سلماسی:

اقدامات فرهنگی بسیاری در اشاعه کتابخوانی محقق شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با اشاره به ترویج کتابخوانی و انجام اقدامات بسیاری در این زمینه، از اضافه شدن نام همدان در لیست متقاضیان شهر جهانی دوست دار کودک خبر داد.

 اقدامات فرهنگی بسیاری در اشاعه کتابخوانی محقق شده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان همدان از اضافه شدن نام همدان در لیست متقاضیان شهر جهانی دوست دار کودک خبر داد و گفت: هر تلاشی در حوزه اشاعه فرهنگ کتابخوانی شود باز هم کم است و در همدان اقدامات بسیاری در حوزه فرهنگی انجام شده اما با سابقه تاریخی و فرهنگی همدان باز به تلاش بیشتر نیازمند هستیم.

رضوان سلماسی درباره عنوان شهر جهانی دوست دار کودک اعلام کرد: فارغ از تصمیمات وزارت کشور در زمینه طرح این موضوع، چندی پیش یک کارگروه در مرکز مطالعات شورای شهر همدان برای اقدامات بیش از پیش برای کودکان در شهر همدان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: پس از اعلام طرح ایجاد شهر جهانی دوستدار کودک در کشور و همسو بودن با افکار و تدابیر همدان، بر آن‌ شدیم تا ضوابط شهر دوستدار کودک را در همدان اجرایی کنیم.

سلماسی خاطرنشان کرد: پروژه هایی از جمله ایجاد دو اتاق بازی کودک و اتاق بازی مادر و کودک در همدان در بودجه شهرداری درنظر گرفته شده و همچنین ۱۲ میلیارد تومان از شهرداری برای فضاسازی شهری و پروژه های مربوط به کودکان در شهرداری مطالبه کرده ایم.

وی ارسال برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه کودکان و تبیین برنامه ها در غالب مستندات به وزارت کشور را از اقدامات دیگر برشمرد و گفت: برای کسب افتخار شهر دوست دار کودک، رعایت حقوق کودکان در شهر از جمله مهمترین اقدامات است.

وی افزود: از بین ۷۰ شهر که درخواست خود را برای شهر دوست دار کودک به یونیسف ارسال کرده اند، تعدادی برای کاندیداتوری انتخاب شده اند که همدان جزء آنها است.

وی با بیان اینکه انتخاب در ردیف متقاضیان پایان کار نیست، گفت: با پایاپای شدن و برگزاری برنامه و طرح های متناسب و عملیاتی شدن آنها در بازه زمانی مشخص و کاندیداتور شدن باید راه رسیدن به نشان و برند شهر دوست دار کودک طی شود.

وی کودکان امروز را تصمیم گیران و آینده سازان کشور در سال‌های پیش رو دانست و افزود: برنامه شورای کودکان محله در حال تبیین و عملیاتی شدن است که افزایش مطالعه و اشاعه فرهنگ مطالعه در این شورا از ضروریات است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه