English

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان عنوان کرد

همدان بر روی آنتن تلویزیون مرکزی چین

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همدان : تلویزیون ملی چین از دستورات قرنطینه حکیم بوعلی سینا برای بیماری های واگیر دار در آن زمان خبر داد .

همدان بر روی آنتن تلویزیون مرکزی چین

به گزارش خبرگزاری موج همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همدان ، محمدرضا خلجی امروز سه شنبه3 تیرماه  گفت: تلویزیون مرکزی چین ، سی‌سی‌تی‌وی (CCTV) ، یکی از مهمترین رسانه‌های تلویزیونی سرزمین اصلی چین است که دارای ۴۵ شبکهٔ تلویزیونی مختلف با برنامه‌های متفاوت است که در دسترس بیش از یک میلیارد بیننده قرار دارد.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: « روزنامه القدس العربی چاپ لندن در مقاله ای به قلم حسن سلمان نوشت : بوعلی سینا حکیم و فیلسوف مشهور ایرانی ده قرن پیش ضمن توصیف و دسته بندی بیماری های واگیردار , راههای پیشگیری از ابتلای به این بیماریها را به زبان آورده بود .

وی افزود: این حکیم بزرگ در فیلم روسی ابن سینا که محصول 65 سال پیش است  توصیه هایی برای پیشگیری از طاعون دارد که تا حد زیادی مشابه به توصیه هایی است که امروزه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا (کووید 19) می شنویم. »

خلجی ادامه داد: «در بخشی از این فیلم که تولید سال 1956 میلادی است ابن سینا که در سالهای 980 تا 1037 میلادی می زیست می گوید، به این نتیجه رسیدم که تمام بیماری های مسری از ذراتی بسیار ریز(ویروس) که به چشم دیده نمی شود ایجاد می شوند

این ذرات بسیار بی شمارند و موجب تب و مرگ سیاه(طاعون) می شوند، این ذرات به هر چیزی مثل دست، مو و لباس می چسبند. در ادامه ابن سینا از راههای پیشگیری از طاعون سخن می گوید که  از بیماری نترسید، از تجمعات دوری کنید زیرا ویروس از طریق هوا نیز منتشر می شود

 مساجد و بازارها باید به صورت موقت تعطیل شوند. همه باید در خانه خود نماز بخوانند، وجوه نقد باید با سرکه ضد عفونی شوند، هر کسی که از چنین بیمارانی نگهداری می کند باید در دماغش پنبه آغشته به سرکه فرو کند و برگ گیاه درمنه را بجود. ، »

در این برنامه ضمن ضبط تصاویری از آرامگاه حکیم شرق و گفتگو با کارشناسان مختلف، کلوندی  در خصوص طب گیاهی بوعلی نیز سخن گفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی