English

حمید خاورزمینی:

واگذاری ساختمان از سوی شهرداری ها به استانداری با کاربری خانه احزاب، اقدامی کشوری است

رئیس دوره ای خانه احزاب استان همدان با اشاره به موضع گیری های انجام شده در خصوص خانه احزاب این استان، گفت: واگذاری ساختمان از سوی شهرداری ها به استانداری با کاربری خانه احزاب، اقدامی کشوری است.

واگذاری ساختمان از سوی شهرداری ها به استانداری با کاربری خانه احزاب، اقدامی کشوری است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید خاورزمینی، رئیس دوره ای خانه احزاب استان همدان با اشاره به اینکه واگذاری ساختمان از سوی شهرداری ها به استانداری با کاربری خانه احزاب، اقدامی کشوری است، عنوان کرد: با توجه به برخی موضع گیری های انجام شده در مورد خانه احزاب استان همدان که خطاب نامه شورای محترم شهر بوده و با عنایت به اینکه این شورای محترم واکنشی در این خصوص به عمل نیاورده است جهت تنویر افکار عمومی و به ویژه دلسوزان نسبت به بیت المال نکاتی را به عنوان رییس خانه احزاب استان همدان به عرض مردم شریف استان همدان می رساند:

  • تشکیل خانه احزاب از دهه هفتاد سابقه داشته که در دولت نهم تعطیل و با روی کار امدن دولت تدبیر و امید دوباره احیا شد.

این خانه مانند دیگر نهادهای صنفی، غیر سیاسی است و فارغ از جهت گیری های سیاسی هدف آن کمک به ترویج فرهنگ تحزب بر اساس سیاست های منتج از قانون اساسی جمهوری اسلامی است و طبق اساسنامه از نمایندگان سه جناح سیاسی اصولگرا اعتدالی-مستقل و اصلاح طلب تشکیل می شود.

در سال 1397 با پیگیری های استاندار محترم همدان انتخابات دوره ای خانه احزاب برگزار شد که نمایندگان جناح اصولگرای استان با وارد کردن ایراد به اساسنامه خانه احزاب کشور که با حضور نمایندگان احزاب کشوری سه طیف سیاسی اصولگرا، اعتدالی-مستقل و اصلاح طلب کشور تدوین شده بود از معرفی سه کاندیدای سهمیه خود جهت حضور در هیات رییسه خانه احزاب امتناع کردند و با وجود رایزنی های متعدد با شخصیت های این جناح و حتی واسطه کردن برخی از بزرگان استان هنوز سه سهمیه این جناح سیاسی در شورای اجرایی خانه احزاب استان خالی است.

 در حال حاضر اعضای شورای اجرایی از نمایندگان جریان اصلاح طلب و اعتدالی-مستقل هستند، با این وجود فضای این ساختمان قابل استفاده برای کلیه جربانهای سیاسی مجوز دار در استان بوده و هست.

  • واگذاری ساختمان از سوی شهرداری ها به استانداری ها حسب دستور وزیر محترم کشور مبنی بر حمایت استانداران محترم از تشکیل خانه بوده و تصمیمی کشوری است.

و شورای اجرایی خانه احزاب نیز ساختمان را از استانداری ها تحویل گرفته و متعاقبا این ساختمان با توجه به در خواست هر یک از احزاب سیاسی مجوز دار با رعایت پرتکل نحوه استفاده  در اختیار آنان قرار می دهد.

که در این فرایند غالبا احزابی که دفتر ندارند از آن استفاده می کنند و دیگر احزاب دارای دفتر تمایلی به استفاده از ساختمان مذکور ندارند.

  • خانه احزاب مسولیتی در مقابل عملکرد سیاسی و ... احزاب ندارد و البته احزاب نیز در فعالیت خود تابع قوانین داخلی کشور در حوزه سیاسی هستند پرسش از احزاب در مورد مشکلات اقتصادی جامعه سخن عوامانه ای است که تنها جنبه تخریبی و پوپولیستی دارد. احزاب که خود پرسشگر از دولت ها در مقابل اقداماتشان و در این راستا با انتقاد از دولت ها هزینه هایی را نیز پرداخت کرده و خواهند کرد، اساسا اجازه فعالیت اقتصادی را ندارند و حتی هزینه های جاری خود را از محل حق عضویت اعضا یا کمک های مالی مردمی تامین می کنند. و هیچ وابستگی مالی به دولت یا دیگر بخش های حاکمیتی ندارند.

حمید خاورزمینی-رییس دوره ای خانه احزاب استان همدان3/ 4 / 1399

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه