English

مصوبه‌ ایجاد برج آی‌تی در استان یزد انجام نشده است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت:سال ۹۱ مصوبه‌ای مبنی بر ایجاد برج آی‌تی در استان یزد انجام شد که نتیجه آن مشخص نشد.

مصوبه‌ ایجاد برج آی‌تی در استان یزد انجام نشده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  محمد صالح جوکار  نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس به ظرفیت‌های بالای یزد در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: از این  ظرفیت‌ها  در حوزه فناوری اطلاعات به طور کامل استفاده نشده است.

وی ادامه داد: بنا به شرایطی که امروز داریم، دنیا در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات از ایران بسیار جلوتر است.

جوکار به آمار ارائه شده از سوی مدیران فناوری اطلاعات یزد اشاره کرد و اظهار داشت: ما زیرساخت‌ها را تقریبا به اندازه دنیا توسعه دادیم ولی به میزان سایر کشورها از این فضا استفاده نمی‌کنیم و استفاده فعلی ما هم خیلی متناسب با توسعه نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه فناوری اطلاعات دارد خاطرنشان کرد: این استان باید به قطب آی‌تی و صنایع دانش‌بنیان کشور تبدیل شود.

جوکار با اشاره به اینکه در سال ۹۱ مصوبه‌ای مبنی بر ایجاد برج آی‌تی در استان یزد انجام شد، گفت: مشخص نشد که این مصوبه به کجا رسید و علاوه بر آن با وجود سرمایه انسانی بسیار خوب در این عرصه، اجازه جذب این نیروها نتوانستیم آنگونه که باید و شاید استان را در این حوزه توسعه دهیم. 

وی با بیان اینکه شبکه ملی فناوری اطلاعات با اعتبارات بسیار بالا و میلیاردی و تلاش‌های بسیار گسترده در کشور ایجاد شده گفت: الان این شبکه مانند ماشینی است که سندش به نام ماست ولی رانندگی آن در دست شخص دیگری است و هر کجا که می‌خواهد آن را ببرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با  اشاره به اینکه کشورهای اروپایی امروزه شبکه ملی اطلاعات دارند گفت: چرا ما نباید از این شبکه که زیرساخت‌های آن را هم فراهم کردیم بهره‌مند شویم.

جوکار با تاکید بر اینکه مشکلی با وجود اینترنت نیست افزود: ما می‌توانیم هم اینترنت را آزادانه در اختیار داشته باشیم و هم شبکه ملی اطلاعات را هم فعال کرده و از آن استفاده کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مهم این است که ما یک چیزی متعلق به خودمان داشته باشیم که کسی نتواند بر آن سوار شده و هرطور می‌خواهد ما را بازی بدهد.

وی به مشکلاتی که مردم در ارتباط با شبکه شاد داشتند اشاره کرد و گفت: این اقدام نشان داد خیلی از مردم هنوز در شبکه‌های اجتماعی نیستند و اصلا راه استفاده از این فضا را بلد نبودند.

ننمنمانماینمایننمایندنمایندهنمایندنمایننماین

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه