English

مدیرکل دفتر جنگلداری سازمان جنگل ها:

مدیریت پایدار منابع ملی از طرح های ارزشمند دولت در حوزه جنگل است

مدیرکل دفتر جنگلداری معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، اجرای طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی یا به عبارتی طرح جایگزین را از دستاوردهای ارزشمند دولت در جنگل‌های شمال کشور دانست.

مدیریت پایدار منابع ملی از طرح های ارزشمند دولت در حوزه جنگل است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، علی معصومی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات موجود در رسیدن به اهداف محوری طرح  ۹ در ۹۹ در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر  اظهار داشت: امروز این طرح یکی از طرح های محوری این سازمان است  چرا که رویکرد جدید به منابع طبیعی دارد و در فرآیند اجرای ان سعی شده از تجربیات کشورهایی که در این حوزه پیشرو بوده اند استفاده شود.

وی ادامه داد: اگرچه در گذشته اقداماتی در قالب مطالعه در زمینه بهره برداری اصولی از جنگل های شمال انجام می گرفت ولی کمتر به این موضوع پرداخته می شد و نظارت ها نیز در این حوزه کم رنگ تر بود ولی در طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی رویکرد اکوسیستمی  است به عبارتی توان جنگل های شمال از زوایای مختلف  ارزیابی شده و مورد مطالعه قرارمی گیرد.   

مدیرکل دفتر جنگلداری معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت:  نکته مهم تر آنکه طرح هایی که در گذشته اجرا می شد بیشتر جنبه بهره برداری داشت منتهی در طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی رویکرد اکوسیستمی دارد یعنی سعی شده تا توان جنگل را به طور دقیق مورد ارزیابی و مطالعه قرار دهیم و براساس توان عرصه تصمیماتی برای بهره برداری از آن به جز چوب گرفته می شود.

وی تصریح کرد: براساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه این طرح باید در سال سوم این  قانون به مرحله اجرایی می رسید منتهی این طرح زمانی تصویب شد که متاسفانه برای آن دستورالعمل و شرح خدمات در نظر نگرفته بودند چنین مسائلی باعث شد که یک گام از قانون عقب تر باشیم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه