English

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان:

۱۰ درصد عرصه های منابع طبیعی استان اصفهان مستعد آتش سوزی هستند

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان گفت: 10 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان با توجه به شاخص پوشش‌های گیاهی، مرتعی و جنگلی مستعد آتش سوزی هستند.

10 درصد عرصه های منابع طبیعی استان اصفهان مستعد آتش سوزی هستند

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، داریوش سعیدی بیان داشت:  10 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان با توجه به شاخص پوشش‌های گیاهی، مرتعی و جنگلی به عنوان پهنه‌های بحرانی و نیمه بحرانی از نظر احتمال حریق شناسایی و تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حادثه پیش بینی شده است.

وی افزود: جنگل‌های استان به طور عمده در دو شهرستان فریدون شهر با 40 هزار هکتار و سمیرم با 25 هزار هکتار قرار دارند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان گفت: مساحت سطح استان اصفهان 10 میلیون و 700 هزار هکتار است که دارای 6 میلیون و 300 هزار هکتار مرتع و 3 میلیون و 200 هزار هکتار بیابان و 100 هزار هکتار جنگل است در این میزان مرتع یک میلیون هکتار امکان وقوع حریق در جنگل وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه گفت: اقدامات انجام شده برای کنترل حریق در استان اصفهان شامل تهیه پهنه وری استان از نظر خطرپذیری و تشکیل 198 سامانه عرفی است که در این سامانه‌ها احتمال حریق پیش بینی می‌شود.

منصور شیشه فروش با اشاره به مناطقی که آمار حریق در آنها زیاد است، اظهار داشت: مراتع فریدن، بویین و میاندشت، خوانسار، چادگان، فریدون شهر، سمیرم، دهاقان، گلپایگان، نطنز، شهرضا، کاشان و لنجان بوده که در سال گذشته اتفاق افتاد و 95 درصد علت حریق عامل انسانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به عموم مردم توصیه می‌شود از درست کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند و اگر درست کردند حتما از خاموش کردن کامل آن مطمئن شوند، از رها کردن اشیا فلزی، شیشه، اجسام برنده و غیره در مراتع بپرهیزند چرا که این اجسام مانند عدسی عمل می‌کند و باعث آتش سوزی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه