English

برگزاری جشنواره عشایر ایران در البرز

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از برگزاری جشنواره عشایر ایران به مدت یک ماه در البرز خبر داد.

برگزاری جشنواره عشایر ایران در البرز

فریدون محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج البرز  در خصوص اهمیت اجرای پروژه های مختلف در مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اظهار کرد: هدف گذاری ما بر روی پروژه هایی است که شروع کرده ایم و با تمرکز بودجه بر روی این پروژه ها، آن بخش ها را به اتمام رسانده و در ادامه پروژه های دیگر را عملیاتی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی با افرادی که موجب تخریب آثار تاریخی شده اند برخورد جدی داشته ایم و این مهم را ادامه خواهیم داد، افزود: در سال جاری به محض مشاهده موارد ساخت و ساز در عرصه موشه لان تپه اسماعیل آباد شهرستان ساوجبلاغ، حکم دادستانی را دریافت کردیم و طی یک هفته حدود ۱۰ ویلای ساخت شده در آن عرصه قلع و قمع شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تاکید کرد: در هر نقطه ای از عرصه و حریم آثار تاریخی استان اگر ساخت و سازی انجام شود در اسرع وقت برای دریافت حکم تخریب آن از دادستانی اقدام خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به ارزش خانه های تاریخی در استان البرز بیان کرد: در البرز خانه های تاریخی مربوط به مشاهیر و شخصیت های مهم کشور داریم که این خانه ها باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد یک مجموعه گردشگری در اطراف تالاب صالحیه نظر آباد برای جذب هرچه بیشتر مسافران و گردشگران گفت: یک برنامه مهم دیگر برگزاری رویدادهای گردشگری به مناسبت های مختلف در استان البرز است.

وی از برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز برای برگزاری جشنواره عشایر ایران در این استان با حضور عشایری از اقصی نقاط کشورمان سخن گفت و ادامه داد: می خواهیم به مدت یکماه به این جشنواره بپردازیم، در حال حاضر نیز محدوده آتشگاه کرج را برگزاری محل این‌جشنواره انتخاب کرده ایم‌ اما در این خصوص هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان کرد: در ادامه و بعد از برگزاری  جشنواره عشایر ایران، برنامه ریزی برای برپایی جشنواره کوچ عشایر را خواهیم داشت، در این مورد پایه ریزی ما برای برگزاری جشنواره مذکور به مدت یکماه در اشتهارد است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه