English

نوبخت خبر داد:

تکمیل مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز تا پایان سال ۹۹

معاون رئیس‌جمهور گفت: مثلث سه راس گردشگری یزد، اصفهان و شیراز تا پایان سال 99 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

تکمیل مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز تا پایان سال 99

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد باقر نوبخت در بازدید از کنارگذر شرق در اصفهان با تاکید بر اینکه استان‌های یزد، اصفهان و فارس 3 راس مثلث گردشگری هستند، بیان داشت: امکان راه اندازی خط ریلی از اصفهان به یزد در حال حاضر وجود دارد و از اصفهان به شیراز خط ریلی قبلا ایجاد شده اما یک حلقه مفقوده برای اتصال یزد به شیراز وجود دارد تا این مثلث کامل شود و این طرح هم تا پایان سال 99 به انجام می‌رسد.

وی افزود: این سفر با هدف بازدید و پشتیبانی مالی از کنارگذر شرق اصفهان صورت گرفته که در واقع حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب را می‌تواند تکمیل کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: با توجه به اینکه از مسیر شیراز تا ایزدخواست را پیش آمدیم و آن آزادراه تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، آنچه که در اصفهان می‌تواند ترافیک را از شمال ایران به آن سمت هدایت کند، ساخت همین کنار گذر است و برای دولت نیز اهمیت دارد.

نوبخت اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز از شیراز تا ایزد خواست بازدید صورت گرفت، پیش بینی می‌شود این آزاد راه تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه قرار است دولت هزار میلیارد ریال برای این بخش از طرح پرداخت کند، افزود: تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال و قرار است طی روزهای آینده ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر به طرح تزریق شود و لذا با حضور وزیر راه و شهرسازی آخرین بازدیدها صورت گرفت.

آغاز طرح 2 هزار واحد مسکونی برای مناطق روستایی در اصفهان

نوبخت اظهار داشت: 2 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی اصفهان در نظر گرفته شده که با موافقت‌نامه آن در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با آقای استاندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبادله خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهورگفت: همچنین طرح احداث هزار واحد دیگر برای محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را آماده کردیم که کمتر از یک سال افتتاح می شود.

به گزارش موج؛ آزادراه کنارگذر شرق با 6 باند رفت و برگشت، از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان شروع می‌شود و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می‌یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه