English

محمدرضا شایقی:

اقامتگاه‌های بومگردی در منطقه نمونه گردشگری سردابه اردبیل توسعه می‌یابد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل از برنامه‌ریزی برای توسعه و گسترش اقامتگاه‌های بومگردی در منطقه نمونه گردشگری سردابه اردبیل خبر داد.

اقامتگاه‌های بومگردی در منطقه نمونه گردشگری سردابه اردبیل توسعه می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمدرضا شایقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل در بازدید از منطقه نمونه گردشگری سردابه با اشاره به برخی مشکلات در این منطقه افزود: راه دسترسی،بهداشت محیط، ساماندهی تابلوهای گردشگری اطلاع رسانی، روشنایی مسیر داخل روستا تا آبشار سردابه، تنظیف روستا، تکمیل زیرساخت‌ها و استفاده از نماسازی مناسب با مصالح بومی منطقه از جمله مسائل و مشکلات این پروژه است که باید برای رفع آنها اقدامات اساسی و لازم انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: با بررسی مشکلات مقرر شد تا پیگیری مصوبات جلسه قبلی در حضور معاون محترم عمرانی شهرستان اردبیل انجام و نواقص و موانع در این مسیر برطرف شود.

شایقی عنوان کرد: بنیاد مسکن شهرستان نیز نسبت به تعیین تکلیف خانه‌هایی که به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند اقدام خواهد کرد و در کنار آن دهیاری نیز در خصوص پاکسازی داخل روستا و بهداشت محیط اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در بازدید از اقامتگاه بومگردی منطقه بیان کرد: مجوز احداث این اقامتگاه توسط اداره کل میراث فرهنگی صادر شده که تلاش و جدیت بر افزایش تعداد این مجموعه‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب در این منطقه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:‌ با توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در سردابه هم روستاییان تشویق و هم سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش می‌یابد که نتیجه آن اقتصاد و معیشت مناسب و مطلوب روستاییان، اشتغالِ و مهاجرت معکوس خواهد بود.

شایقی افزود: در همین راستا در اسرع وقت کلاس آموزشی در ارتباط با بومگردی در منطقه نمونه گردشگری سردابه توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه