English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری تلگرامی از دانش آموزان با شگرد فروش سوالات امتحانی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص افزایش کلاهبرداری تلگرامی از طریق فروش سوالات امتحانی در شبکه های اجتماعی به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری تلگرامی از دانش آموزان با شگرد فروش سوالات امتحانی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به کلاهبرداری تلگرامی از دانش آموزان گفت: در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار پس از ارتباط با مشتریان خود که اکثراً دانش آموز هستند، پس از جلب اعتماد آن‌ها با استفاده از تبلیغات گسترده و بهانه‌های مختلف مبالغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن در ایام پایانی سال تحصیلی و زمان امتحانات دانش آموزان در مقاطع مختلف متأسفانه کلاهبرداران با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به انتشار و تبلیغ جعلی فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: پس از واریز وجه توسط افرادی که اقدام به خرید می‌کنند، مشاهده می‌شود شخص کلاهبردار هیچ سوالی برای آن‌ها ارسال نمی‌کند و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی به شهروندان بخصوص دانش آموزان توصیه کرد: چنین ادعاها و آگهی‌هایی مبنی بر فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی‌های کذب و دروغین کلاهبرداران اعتنا کنند، همچنین خانواده‌ها هم مراقب فرزندان خود باشند و با ایجاد محیطی آرام شرایط را برای مطالعه آن‌ها فراهم کنند و فرزندان خود را نسبت به چنین تبلیغات دروغین در فضای مجازی آگاه کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان ضمن هشدار به کلاهبرداران گفت: خرید و فروش سوالات امتحانی از موارد مجرمانه بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی برابر قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه