English

حجت الاسلام والمسلمین محسن عموچی:

مبانی زیستی نوجوانان شاخه های زیادی را در بر می گیرد

کارشناس تربیتی نوجوانان در تبیین مسائل زیستی نوجوانان بیان کرد: مبانی زیستی نوجوانان شاخه های زیادی را در بر می گیرد.

مبانی زیستی نوجوانان شاخه های زیادی را در بر می گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن عموچی اظهار کرد: فرزندان ممکن است رفتارهای غلطی داشته باشند که با آموزش صحیح می توان مدیریت خودشان را به خودشان آموخت

وی در جلسه هم اندیشی والدین جهت پرکردن اوقات فراغت فرزندان گفت: تربیت محسوس گرا و جامع شاخه های بسیاری را در بر می گیرد.

حجت الاسلام عموچی رشد نوجوانان را فعالانه برشمرد و افزود: فرزندان در خانواده ها باید اصولی را برای بهتر زیستن بیاموزند که رشد ذهنی یکی از آن مبانی است.

این کارشناس مسائل تربیتی یادآورشد: رشد شناختی از دیگر اصول تربیتی است که افزایش قدرت تحلیل نوجوان را بالا می برد که بتواند با وارد شدن به جامعه ای دیگر هویت خود را از دست ندهد.

وی با بیان این مطلب که یک نوجوان باید تخلیه هیجانی را بداند و از مسائل زیستی آگاهی داشته باشد ادامه داد: فرزندان ممکن است رفتارهای غلطی داشته باشند که با آموزش صحیح می توان مدیریت خودشان را به خودشان آموخت.

حجت الاسلام عموچی تصریح کرد: در رشد زیستی نوجوان باید یاد بگیرد که تغییر رفتار غلط به رفتار صحیح داشته باشد و رفتارهای ناصحیح را از دوران نوجوانی به جوانی انتقال ندهد.

وی اظهار کرد: آموزش مهارت و آموزش رشد روحی از دیگر اصول تربیت است که به اشتباه در جامعه امروزی تعریف شده و پدرو مادر خواستگاه برآورده شدن نیازهای فرزندان محسوب شده و کلمات  "دلم می خواهد"و "دوست دارم"جزوی از فرهنگ خانواده ها شده است.

حجت الاسلام عموچی رشد روحی و معنوی را از مهم ترین اصول تربیتی خواند و اضافه کرد: روح یک نوجوان نباید فقط درگیر مادیات باشد و معنویت کمک فراوانی به نوجوان جهت مبارزه با تمایلات نفسانی می کند.

وی بیان داشت: یک نوجوان باید رشد کلامی و سیاسی را نیز بیاموزد که تاثیر بسیاری بر زندگی آینده او خواهد گذاشت.

کارشناس تربیتی نوجوانان در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه فرهنگی به رنگ خدا در نظر دارد اوقات تابستان دانش آموزان را  متفاوت برگزار کند که نوجوانان مهارت های زیستی را در این کلاس ها بیاموزند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی