English

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد:

بهره از ظرفیت های هوشمند در ناوگان حمل و نقل عمومی/ طراحی نرم افزار کاربردی در حمل و نقل درون شهری

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان، از هوشمند سازی ناوگان حمل ونقل و طراحی نرم افزاری کاربردی در این زمینه و اجرای آزمایشی آن بر روی برخی از تابلوهای ایستگاه اتوبوس شهری خبرداد

بهره از ظرفیت های هوشمند در ناوگان حمل و نقل عمومی/ طراحی نرم افزار کاربردی در حمل و نقل درون شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، سید محمد پوروخشوری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به شکل گیری این سازمان عنوان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار ومسافر از سال 1396 با تغییر اساس نامه هایی که در وزارت کشور اتفاق افتاد از ادغام چهار سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی، سازمان پایانه های برون شهری و مدیریت وانت بارها و حمل ونقل بار و کالا تشکیل شد.

این سازمان همانگونه که از نامش پیدا است مدیریت ناوگان مسافری و باری در سطح شهرها را در شهرداری به عهده دارد و انسجام و یکپارچگی امور اداری و سازمانی آن نیاز به یک سال زمان داشت.

 

در حمل و نقل عمومی از ظرفیت های هوشمند سازی بهره گرفته ایم

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیک کرایه در تمامی اتوبوس ها فراهم است، عنوان کرد: کرایه را می توان  توسط کارتی که باجه های تعبیه شده در سطح شهر به فروش می رسانند و همینطور کارت شهروندی که توسط بانک شهر صادر می شود پرداخت کرد.

پوروخشوری از نظارت و پایش آنلاین تمام اتوبوس ها، سخن گفت و مطرح کرد: عملکرد رانندگان نظارت می شود و به صورت ماهانه در هیات های نظارتی بررسی می شود و به نوعی ناوگان اتوبوسرانی کاملا هوشمند شده است.

وی از بهره برداری اپلیکیشنی که در حمل و نقل عمومی می توان از آ ن بهره گرفت سخن گفت و یادآور شد: این نرم افزار در سال گذشته مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و هم اکنون نیز در کافه بازار به فروش می رسد.

وی در ادامه افزود: شهروند در هر نقطه ای از شهر می تواند توسط این نرم افزار مبدا و مقصد سفر خود، ایستگاه های موردنظرش انتخاب کند و یا از زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس به ایستگاه کسب اطلاع کند و از این موضوع برای زمانبندی در برنامه خود استفاده کند.

این نرم افزار توسط یکی از شرکت های دانش بنیان همدان بومی سازی شده است و اپلیکیشنی کاربردی خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به اینکه همین سازوکار  به صورت تابلوهایی در ایستگاه ها قرار می گیرد و البته اکنون نیز دو نمونه به صورت آزمایشی نصب شده است. تهیه هر تابلو هشت میلیون تومان هزینه دارد.

پوروخشوری افزود: در این زمینه 15-10 ایستگاه شاخص را مشخص می کنیم و نرم افزار به صورت تابلو در ایستگاه نصب می شود.

این نرم افزار با امکان صوتی که فراهم کرده است می تواند نابینایان را نیز در جابجایی شان یاری رساند. در نرم افزار امکان های مختلفی قرار داده شده است از جمله اینکه شما می توانید شکایات خود را مطرح کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه