English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد:

خرید تضمینی گوشت قرمز توسط دولت/افزایش ظرفیت سردخانه های استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان از ظرفیت سردخانه های استان و ضرورت افزایش آن ها و قیمت مرغ و خرید تضمینی گوشت قرمز سخن گفت.

خرید تضمینی  گوشت قرمز توسط دولت/افزایش ظرفیت سردخانه های استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) به تمامی فعالان عرصه جهاد کشاورزی این هفته را تبریک گفت.

رضوانی جلال با بیان اینکه در سال جاری  حدود 5 هزار تن تولید خواهیم داشت، عنوان کرد: اکنون در سطح استان همدان بیش از 175 هزار تن ظرفیت سردخانه وجود دارد و بیش از 200 هزار تن دیگر نیز به مجموعه با ساخت هایی که در حال انجام است افزوده خواهد شد.

وی افزود: پروژه های در حال ساخت مرتبط به  سردخانه ها دارای پیشرفت فیزیکی متفاوتی از 10 درصد تا 90 درصد هستند که چند مورد از آن در همین هفته افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: وظیفه جهاد حفاظت از محصولات است و در سال های گذشته بخشی از تولیدات به دلایل مختلف تلف شد، به عنوان مثال: افت 25 درصدی در سیب زمینی را شاهد بودیم و نتیجه آن که برای حفظ محصولات نیاز است بخشی از آن ها فراوری شود و سردخانه ها این فرصت را فراهم می کنند تا با افزایش قابلیت نگهداری محصول در استان به مرحله فرآوری دست یافت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نگهداری سیردر همدان از جایگاه مقبولی برخوردار نیست، گفت: چند سردخانه جهت نگهداری سیر مجوز اخذ کرده اند که تاکنون به بهره برداری نرسیده اند و چنانچه تعیین تکلیف نشود مجوز ها لغو و به واحدی چابک تر سپرده خواهد شد.

در کنار موضوع مورد بحث، فرآوری این محصول نیز در دستور کار قرار گرفته است وبایستی این نکته را در نظر گرفت که  زنجیره تولید بر مبنای تولید، نگهداری، فرآوری و ورود به بازار داخلی و خارجی است.

 

گوشت مرغ بسیار ارزان است

وی با اشاره به قیمت مرغ و بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ زنده  بیش از کیلویی 8700 تومان است، عنوان کرد: بر این اساس بایستی  قیمت مصوب حدود 13 هزار تومان باشد و این درحالی است که اکنون قیمت آن حدود 12 هزار تومان است و مرغداران در این میان متضرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان گوشت قرمز نیز دچار این مشکل هستند، گفت: تولیدکنندگان گوشت قرمز متقاضی خرید تضمینی آن توسط دولت هستند و در همدان  خریدهای حمایتی انجام می شود.

اگر در بازار به دلیل وجود واسطه ها قیمت افزایش پیدا می کند به سازمان مربوط نخواهد شد و مباحث نظارتی این امر به دستگاهی دیگر مربوط و متولی آن خواهد بود.

نباید تولیدکنندگان گوشت مرغ و گوشت قرمز متضرر شوند تا بتوانند توان تولیدی خود را حفظ کنند و در راستای جهش تولید گام بردارند.

رضوانی جلال با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس، تعطیلی رستوران ها و برگزار نشدن مراسم های جشن و عزا  منجر به کاهش تقاضا مبنی بر مصرف مرغ شده اند، گفت: در این راستا در ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح کشورمقرر شد  رسته چهارگانه بخش کشاورزی شامل تولیدکنندگان مرغداری های کوچک و تخم‌گذار، گل‌های زینتی، ماهیان زینتی و همینطور  رسته های آسیب دیده به سایت مربوطه وارد شوند و ثبت نام لازم را مبنی بر حمایت از بخش های مرتبط به عمل آورند.

وی ادامه داد: ماشین هایی که وظیفه  حمل مرغ  از بنادر به سمت استان همدان را به عهده دارند دیگر مانند سابق تردد انجام نمی دهند، چرا که مسیر حمل بار برای آن ها یکطرفه است و نیاز به پشت‌بارنامه دارند لذا اقداماتی در این حوزه انجام گرفته است تا به یاری تعاونی های موجود حمایت هایی از طریق حذف هزینه پشت‌بارنامه انجام شود تا مرغداری ها متضرر نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه