English

نصب اولین هایپر پمپ طبقاتی شیرین سازی آب دریا در جزیره هرمز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از نصب پمپ فشارقوی طبقاتی سامانه‌های شیرین‌سازی آب دریا با تکیه بر دانش بومی در هرمزگان خبر داد.

نصب اولین هایپر پمپ طبقاتی شیرین سازی آب دریا در جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، افزود: این پمپ توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ساخته شده که به روش اسمز معکوس اقدام به شیرین سازی آب دریا می کند.

وی با بیان اینکه این محصول یکی از پیچیده‌ترین پمپ‌ها از نظر فناوری و جزو تجهیزات پیشرفته محسوب می‌شود، گفت: آب و فاضلاب هرمزگان و شرکت رعد آب سرمایه گذار آب شیرینکن هرمز با اعتماد به شرکت دانش بنیان مهندسی ماشین‌های دوار خاور طوس(KEC) این پمپ را در جزیره هرمز نصب کردند.

مدیرعامل شرکت آبفا تصریح کرد، این محصول از نظر کیفیت و راندمان قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارد و می‌تواند سالانه موجب صرفه جویی ارزی بیش از 5 میلیون دلار شود.

وی افزود: فناوری‌های ویژه به کار رفته در ساخت این پمپ امکان بهره برداری در سامانه های شیرین‌سازی آب دریا با ناخالصی کل(TDS) تا 70000 ppm و محدوده فشار خروجی تا 70 بار و ظرفیت 10000 مترمکعب آب شیرین خروجی در روز را دارد.

به گفته قصمی، این دستگاه، آب را با فشار بسیار  در محدوده ۶۰  بار به غشای مخصوص که دارای منافذ ریزی است پمپاژ و در نتیجه نمک را از آب دریا جدا می‌کند.

وی ادامه داد، با نصب این پمپ، آب یک هزار و ۸۶۰ مشترک جزیره هرمز تولید و تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با به بار نشستن این فناوری، زمینه توسعه بیش از پیش دانش بومی فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه